Tak toto je prekvapenie. Po tom, ako v Sony nastali rôzne zmeny vo vedení a do poprednej pozície sa dostal Jim Ryan, mysleli sme si, že spoločnosť sa bude prispôsobovať svojmu konzervatívnemu CEO.
Ryan totiž v minulosti kritizoval EA Access, spätnú kompatibilitu či cross-play, teda prakticky všetko to, v čom mal Xbox oproti PlayStationu navrch. Šéf divízie SIE Worldwide Studios, Shawn Layden, však vyjadril prakticky úplne naopak.
V rozhovore pripomenul, že konkurenciu rešpektuje a dosvedčuje to aj jedinečné stretnutie Phila Spencera, Shawna Laydena a Reggie Fils-Aimého na pódiu pri odovzdávaní cien Game Awards. Dodal, že všetci traja – a zároveň všetky tri spoločnosti – sú členmi ESA, spoločne oslavujú mílniky herného priemyslu a napríklad minulý rok dali ocenenie zakladateľke hnutia Girls Make Games, Laile Shabir.
Shawn poodhalil aj, že s Reggie a Philom majú možnosť sa stretávať a pomerne úzko medzi sebou spolupracujú. „Dúfam preto, že sa témy o „konkurenčných platformách“, konzolách dominujúcich vianociam, E3 atď., zmenili a že sa budeme pozerať len na to, čo naše firmy prinesú do herného priemyslu,“ prehlásil.
Myslím si, že Nintendo robí so Switchom a platformou nádherné veci. Tak nejak zmazali čiaru medzi hraním doma a na cestách. Tiež si myslím, že Xbox s nami závodí v prinášaní lepších technológií a kvality. To, čo spravili posledne s prístupným ovládačom, aby zlepšili prístupnosť hier, je nádherná inovácia. Dúfam, že sa v celom priemysle nájde pre to dostatok podpory. My sa riešeniu prístupnosti hrania venujeme už nejaký čas, najmä v spolupráci s Naughty Dog a priniesli sme možnosti prispôsobenia ich hier na základe toho, aké sú vaše možnosti. Takže si myslím, že ako priemysel sa pohybujeme vpred. Sám za seba prestávam hovoriť o používaní fráz ako „konkurenčná platforma“, pretože si myslím, že všetci podporujeme a vedieme revolúciu v hraní. Dávame do toho všetky ruky. Sme v tom spolu
Shawn Layden, šéf SIE Worldwide Studios
via BusinessInsider