Multiplayerovka Sea of Thieves oslavuje svoje prvé výročie vydaním veľkého Anniversary updatu, ktorý prinesie do hry hromadu nového obsahu.
Najväčším prínosom sú príbehy Tall Tales, kde prvý príbeh ponesie názov Shores of Gold. Príbehová línia je určená pre už existujúci Adventure mód, teda pre základnú hru. Joe Neate už potvrdil, že hrať Sea of Thieves nemá zmysel hrať solo a práve preto nebudú questy singleplayerové a offline, ale budú zahrnuté priamo do multiplayeru hry.
Príbehový režim ponúkne cutscény a profesionálny dabing, ktorý sa dotkne aj postavy Mysterious Strangera v každom pube. Tajuplná postavička dostane svoj vlastný dabing a sama bude poskytovať hráčom príbehové misie. Tie majú svojim dizajnom nadviazať na „vibe“ akčnej adventúry 80-tych rokov a filmov z toho obdobia, napríklad Indiana Jones. Dodáva sa zároveň, že dabing už nerobia zamestnanci štúdia, ako tomu bolo doteraz. Systém fungovania naratívu Sea of Thieves zároveň tvorcovia prirovnali k Half-Life.
Joe Neate navyše sľubuje, že príbehová línia bola navrhnutá tak, aby sa dala hrať znovu a znovu. Ide najmä o to, že hádanky aj trasy budú upravené. Taktiež sa prispôsobujú veľkosti posádky.
Arény
Inou veľkou vecou v Sea of Thieves bude režim Arena. Pôjde o samostatný režim, ktorý ponúka priestor až pre päť tímov s maximálnym počtom štyroch členov. Dokopy je teda režim určený pre 20 hráčov. Má ísť o rýchlejšiu a akčnejšiu verziu Sea of Thieves vhodnú pre hráčov, ktorí majú na hranie napríklad pol hodinu a chcú si medzitým vychutnať čo najviac zábavy.
Po spustení sa všetkých 20 hráčov zobrazí v chate, ktorá slúži zároveň ako sociálny hub. Chata bude mať viacero poschodí a ponúkne napríklad Pódium alebo Vírivku. Ide o hub na spôsob tých v Destiny či The Division 2 – nedajú sa tu používať zbrane. Hráči po štarte dostanú quest od novej námornej spoločnosti Sea Dogs.
Bežný match trvá 24 minút (teda jeden herný deň) a hráči musia počas toho času vyzbierať čo najviac striebra v špeciálnej časti mapy, ktorú tvorí 5-8 ostrovov. „Vybrali sme miesta, ktoré majú hustotu zaujímavých ostrovov,“ tvrdí Neate. Všetci hráči majú pritom rovnaký quest a vyhráva tím, ktorý získa najviac striebra zo všetkých. Okrem toho hra rozdáva penalty za smrť, ako aj odmeny za porazenie ostatných a za doručenie truhlíc. Ak sa vám náhodou potopí loď, stratíte 1 000 striebra, čo je na pomery režimu veľký trest.
Na konci matchu hra zistí, ktorý tím vyzbieral najviac striebra a hráči budú náležite odmenení zlatom a skúsenosťami, ktoré sa prenášajú aj do Adventure režimu hry. V Arena režime si tiež hráči môžu kúpiť nové, exkluzívne itemy od frakcie Sea Dogs.
Hunter’s Call
Spolu s námornou spoločnosťou Sea Dogs v režime Arena pribudne do Adventure režimu ďalšia frakcia – Hunter’s Call. Keďže aktualizácia prinesie lovenie zveri a rybolov, frakcia Hunter’s Call dáva príležitosť zbohatnúť aj polovníkom. Obchodná spoločnosť chce v rámci svojich questov získať mäso z prasiatok, sliepok aj hadov, ale poteší sa tiež mäsu krakena alebo megalodona. A samozrejme aj rybám, ktoré sa dajú loviť pomocou udice alebo harpuny.
Celkovo hra ponúkne 50 rôznych druhov rýb a ich výskyt je ovplyvnený časom, lokáciou aj návnadou. Hra nebude ponúkať notifikácie a pri rybolove bude treba dávať pozor – skoro ako v skutočnosti. Zaujímavosťou je aj, že mäso môžete opekať. Ale treba dávať pozor: mäso môžete nedopiecť alebo naopak, spáliť. Výhodou opečeného jedla sú rôzne bonusy ako dočasné regenerovanie zdravia alebo možno dočasná odolnosť proti hadiemu jedu.
Harpuny, vylepšené poškodenie
Veľkým prídavkom v prednej časti paluby bude dvojica harpún. Použiť sa dajú napríklad na prichytenie sa k inej lodi, ako ručná brzda pri zachytení sa o strom alebo kameň a hra tiež umožní chytiť megalodona. A aby toho nebolo málo, harpuny môžete použiť na vytiahnutie plávajúcich sudov alebo truhlíc na palube inej lode. Joe Neate tiež vraví, že je to síce ťažké, ale ak si harpunu namierite správne, môžete hráčovi vytrhnúť poklad priamo z rúk.
Harpuny tiež môžete použiť v boji: Ak vám niekto zhodí (tromi guľami) plachty, musíte ich opraviť tromi drevenými latami a lanom. Taktiež pribudne poškodenie kormidla a kotvy.
Druhý rok aktualizácií
Joe Neate pre GameInformer odhalil aj, ako si predstavuje druhý rok prinášania nového obsahu do Sea of Thieves. V tejto chvíli sú len v plánovacej fáze. Mali by sme však dostať menej veľkých aktualizácií a viac menších, pravidelnejších aktualizácií. Konieckoncov, v prvom roku sme sa dokonca dočkali odloženia niektorých funkcií či celých updatov.
Rok 2 by sa mal zamerať skôr na pravidelnejšie pridávanie nových mechanizmov alebo questov či príbehových línií Tall Tales, ako aj na nové aktivity, odmeny a tituly, ktoré by viac súviseli s príbehom a herným lore. „Môžeme priniesť jednu Tall Tale, ktorá prinesie nový obsah alebo môžeme robiť niekoľko Tall Tales, ktoré budú vychádzať každých pár týždňov. Máme v tom flexibilitu,“ vraví Joe Neate.
Za samozrejmosť však pokladá príchod monetizácie. Stelesňovať ju budú voliteľné bonusy ako napríklad Pets – zvieratká. Môžete si kúpiť zvieratká, ktoré vám urobia radosť, ale rozhodne nečakajte, že by mali vplyv na gameplay. Funguje to navyše tak, že ak si kúpite zvieratko a vezmete ho na palubu, môže sa s ním hrať každý člen posádky.
Aktualizácia vychádza 30. apríla/dubna.
via GameInformer