Site icon Xboxer

Project xCloud je už namontovaný v Európe a Ázii, podporuje spätnú kompatibilitu

Project xCloud

Microsoft nás o streamovacej službe Project xCloud informuje len občas, no keď už, tak poriadne.

Spoločnosť priblížila aktuálny stav progresu. Vývojársky tím už dnes testuje tzv. „Takehome“ alpha verziu služby, teda ju majú možnosť testovať doma, bez nutnosti byť v práci na to, aby im služba fungovala. Okrem toho spoločnosť nainštalovala Project xCloud hardvér do 13 datacentier Azure v Amerike, Európe a Ázii. To zároveň môže znamenať, že až bude služba vo fáze verejnej bety, vyskúšať si ju budú môcť aj slováci a česi.

Spoločnosť sa zároveň spojila s vydavateľmi ako CapcomParadox Interactive, ktoré už môžu teraz testovať svoje chystané hry prostredníctvom Project xCloud serverov. Vďaka tomu je možné, že práve tieto dve firmy budú na začiatku novej etapy hrania. Platí samozrejme, že hry, ktoré bežia na xCloude, bežia na Xbox One, keďže práve ten je „srdcom“ týchto serverov. To zároveň umožňuje hrať 3 500 hier z Xbox One, Xbox 360 a pôvodnej Xbox konzoly cez cloud.

Okrem toho je vo vývoji ďalších 1 900 hier pre Xbox One, z čoho každá môže bežať ako na lokálnom hardvéri, tak v cloude. Platí však, že vývojári pre čo najdokonalejší pôžitok budú musieť do hier pridať podporu nového, predpripraveného API pre dotykové displeje. A ak ide o vysoký počet hier, nutno dodať, že to nezahŕňa len first-party tituly a veľké AAA tituly štúdií ako Techland (Dying Light 2), ale aj množstvo menších nezávislých titulov.

Microsoft taktiež pridal do XDK nové IsStreaming API, ktoré umožňuje hre rozpoznať, či beží z cloudu alebo z lokálneho hardvéru, čomu prispôsobí svoju funkčnosť (a teda aj ovládanie).

Exit mobile version