Už od minuloročnej E3 sme počúvali o tom, ako Microsoft vyvíja dvojicu konzol s krycími názvami Lockhart a Anaconda. Neskôr sa objavila správa, že Lockhart skončil v prospech lacnej cloudovej mikrokonzoly s cenou do 100€.
Phil Spencer však v novom rozhovore pre Gamespot povedal, že spoločnosť sa v tejto chvíli venuje len jedinej konzole – Project Scarlett. Povedal, že spoločnosť aktuálne nepracuje na žiadnej čisto cloudovej konzole a jediný cloudový hardvér, ktorý vyvíja, je ten, ktorý poháňa xCloud. Ide totiž o upravené verzie Xbox One, respektíve next-gen Xboxu, prispôsobené pre servery. Nejde teda o nič, čo by sa malo dostať do rúk bežných užívateľov. Tí totiž budú k takejto konzole pristupovať cez mobily, do ktorých sa budú streamovať hry.
Nepovedali sme to. Myslím si, že niektorí ľudia si mysleli, že ňou je bezdiskové One, ktoré sme práve začali predávať. Aktuálne nepracujeme na čisto streamovacej konzole. Za miesto, kam budete streamovať hry, dnes považujeme telefóny vo vašich vreckách, a naša konzola vám umožňuje hrať hry lokálne. S xCloudom budujeme komfortné riešenie, ako si vziať svoj Xbox zážitok so sebou. Znamená to, že sa venujeme telefónom a zážitok tu nebude rovnaký ako na Xbox One X. Nebudem hovoriť o 8K 120Hz, to nie je to, čo robíme. Prinášame na váš mobil pohodlie a možnosti.
Phil Spencer pre Gamespot
via Thurrott