Písalo sa leto 2018 a bolo to len pár mesiacov po vydaní hry, ktorá si našla špeciálne miesto v mojom srdci: Sea of Thieves. A hľa, Ubisoft predstavil celkom podobnú hru, Skull & Bones. Malo to však háčik.
Z toho, čo Ubisoft predviedol na E3 2018, som mal rozpačité dojmy. Vyzeralo to ako niečo, čo stavalo na herných mechanikách Assassin’s Creed IV Black Flag, s rozdielom že hra sa teraz odohrávala v Indickom oceáne a hráči mohli kontrolovať len lode, nie členov posádky. A to je vlastne všetko, čo o hre viem. Malo to byť asi multiplayerové, mali tam byť asi questy, malo tam byť asi aj vylepšovanie lodí, možno s mikrotransakciami, možno bez…
O hre si toho dnes pamätám naozaj málo a môže za to samotný Ubisoft. Totiž, od roku 2018 sme o hre vôbec nič nepočuli, iba že je stále vo vývoji a že zrejme stihne vydanie v ďalšom fiškálnom roku. A keď nie v tom, tak v ďalšom. Alebo nasledujúcom… Hra sa neobjavila ani na konferencii Ubisoft Forward, zato sa objavila správa, ktorá hovorí o reboote vývoja, pretože hra si nevedela nájsť svoje miesto v portfóliu Ubisoftu.
Podľa zdrojov zvnútra spoločnosti si hra nedokázala nájsť miesto medzi takými značkami ako je Assassin’s Creed, Watch_Dogs alebo The Division. Preto bola hra niekoľkokrát odložená a v priebehu vývoja dokonca došlo k nápadu prejsť na free-2-play live service miesto jednej 60€ krabicovky.
A podľa toho, čo tvrdí server VGC, bude Sea of Thieves Skull & Bones hrou, ktorá ponúkne meniaci sa systém questov, postáv a príbehu, ktorý sa bude vyvíjať časom, a to aj s pomocou komunity. Alebo inak povedané, ak si hra nenájde komunitu, po nejakom čase bude vývoj jednoducho ukončený. Okrem toho má byť hra teraz viac založená na co-ope než PVP a jej storytelling má byť inšpirovaný Fortnite. Od vývoja tiež odišlo pôvodné kreatívne vedenie, ktoré teraz nahradila Elisabeth Pellen.
Čiže, ak si to zhrnieme, Skull & Bones je hrou, ktorá bola prezentovaná pár mesiacov po Sea of Thieves ako hra, ktorá nechce byť Sea of Thieves, nakoniec však bude jeho multiplatformovou variantou s realistickou grafikou miesto štylizovanej. Ktovie, či je tento postup najlepší, zvlášť ak vezmeme do úvahy, že Sea of Thieves si udržuje pozíciu neporaziteľného pirátskeho kráľa nielen na Xbox Live, ale aj na Steame.