Site icon Xboxer

RECENZIA The Medium

RECENZIA The Medium

Resident Evil + Silent Hill. Opäť sa nám do rúk dostala exkluzivita. The Medium vychádza exkluzívne na PC s Windows a Xbox Series X|S. Čaká vás svet, kde sa ponoríte hlboko do zrelého a morálne nejednoznačného príbehu, kde nič nie je také, ako sa zdá, a všetko má svoju druhú stránku.

Ako médium, ktoré vidíte, počujete a zažívate viac než ostatní, a s každou novou perspektívou zmeníte svoje vnímanie toho, čo sa stalo v opustenom hoteli Niwa. Objavte temnú záhadu, ktorú dokáže vyriešiť iba naša hlavná protagonistka Marianna. Preskúmajte skutočný svet a duchovný svet súčasne. Použite svoje psychické schopnosti na riešenie hádaniek rozprestierajúcich sa v oboch svetoch, a odhaľujte hlboko znepokojujúce tajomstvá.

Počas smútku nad smrťou svojho nevlastného otca dostane Marianne záhadný telefonát od muža menom Thomas, ktorý vie o jej nadprirodzenej schopnosti komunikovať s mŕtvymi. Thomas ponúka vysvetlenie pôvodu Marianninej moci, ako aj význam znepokojujúcej, opakujúcej sa nočnej mory mladého dievčaťa zavraždeného pri jazere. Thomas je však ochotný hovoriť, iba ak sa s ním Marianne stretne v hoteli Niwa Workers Resort, opustenom komunistickom letovisku v poľskej divočine.

Zábava na víkend

Príbeh sme si ako-tak predstavili, a teraz sa môžeme vrhnúť na samotnú hrateľnosť. The Medium je kombináciou klasík ako Resident Evil a Silent Hill. Táto kombinácia možno na papieri znie skvelo, ale aj napriek snahe skĺbiť ich to nevyšlo celkom podľa predstáv.

Silent Hill, ale aj Resident Evil, sa totiž vždy snažili, aby ste mali čo najväčší strach. Atmosféra bola doslova dychberúca a každý krok, čo ste spravili, bol plný strachu. V The Medium bohužiaľ tento aspekt veľmi absentuje, vývojári sa naozaj snažili, aby ste mali strach, ale jednoducho to nevyšlo. Raz za čas sa vás pokúsi vystrašiť zlý duch The Maw, ktorý ak vás chytí, doslova z vás vysaje dušu.

Okrem týchto stretov sa ale takmer nič nedeje a celú hernú dobu je prakticky kľud. Hra ako taká ale ponúka dobrú atmosféru a je tu vidieť snaha, aby sa do nej hráč mohol čo najviac ponoriť. Bohužiaľ, samotná herná doba je veľmi nízka, a to v rozmedzí 8 až 10 hodín, čo je na titul za 49,99€ naozaj málo.

Zberateľské predmety všade

Počas toho ako postupujete v príbehu budete nachádzať rôznu škálu zberateľských predmetov, ako sú listy, obrázky, pohľadnice, no skrátka je toho veľa. Je to jeden z hlavných stavebných pilierov celej hry. Keby tu táto kopa zberateľských predmetov nebola, tak by bola hra veľmi prázdna a takisto tieto dokumenty dopĺňajú pozadie samotného príbehu a vytvárajú tak ucelený obraz.

Resident Evil Puzzle….

Okrem všadeprítomných dokumentov bude hráč riešiť rôzne zaujímavé puzzle, aby sa posunul v hre. Samotné puzzle nie sú nejak náročné a bez problémov ich každý vyrieši.  Tieto hádanky bude buď riešiť v skutočnom svete alebo v duchovnom univerze alebo naraz v oboch univerzách.

Čakajú Vás jednoduché hádanky, ako nájdenie chýbajúcej časti glóbusu a následné správne nastavenie celého glóbusu, ale aj zložitejšie ako zistenie kódu od zamknutých dverí pomocou všadeprítomných indícií. Oceňujem, že sa vývojári snažili implementovať aj tento element do príbehu. Je to takisto jeden z hlavných stavebných pilierov celej hry. 

Hádanky myslím že nebudú robiť nikomu problém, dokonca si myslím, že keby boli hádanky zložitejšie, tak by to možno aj hre pomohlo. Minimálne by to predĺžilo hernú dobu.

Silent Hill dimenzia…..

Hra ako taká si Váš hádže ako sa jej to ľúbi, kade-tade. Buď sa nachádzate v skutočnom svete alebo v duchovnom svete alebo naraz v oboch dimenziách. 

Osobne si myslím, že časti hry, kde sa nachádzate v oboch dimenziách naraz, dosť škodia samotnej hre. Človek nedokáže zachytiť všetky informácie naraz a často sa Vám môže stať že prehliadnete dáky dokument alebo dôležitú príbehovú informáciu. Nehovoriac o tom, že hra beží na Xbox Series X v rozlíšení iba 900p, keď sú naraz 2 obrazy na jednej obrazovke.

Duchovný svet je naozaj pekne spracovaný v štýle Silent Hill a má skvelú atmosféru. Skrátka sa im to podarilo. V tomto svete budete nachádzať studne svetla, pomocou ktorého nabijete svoju hlavnú schopnosť a to svetelný útok/obranu. Budete ju používať v prípadoch, keď sa budete musieť dostať cez oblasť, v ktorej sa nachádza húf hmyzu, ktorý Vás takpovediac zožerie, ak si neaktivujete túto svetelnú auru alebo štít. Okrem toho hra neobsahuje žiadne zbrane.

Takisto aj reálny svet je plný detailov a atmosféra je ponurá a smutná a tak dopĺňa celý obraz tohto úžasného univerza.

Slušný pokus o nextgen…

Čo sa týka samotného grafického spracovania, tak je vidieť, že sa jedná o next-gen titul, ale takisto je vidieť, že vývojári ešte nevedia poriadne optimalizovať hru na nové mašinky od Microsoftu. Hra beží iba na 30fps s tým, že padá pri vypätých situáciách až na hranicu 20 snímok. Nehovoriac o tom, že hra ma dynamické rozlíšenie a to skáče medzi 1440p až 4K. 

Ak sa nachádzate v oboch dimenziách naraz, tak sa dokonca posunie na tragickú hranicu 900p. Samotné grafické detaily sú naozaj výrazné a dobre sa na samotnú hru pozerá, neťahá oči a takisto má aj charizmu a skvelú atmosféru.

Skvelý soundtrack….

Ponorte sa do znepokojujúcej a despotickej atmosféry hry vďaka originálnemu „duálnemu“ soundtracku, ktorý spolu vytvorili Akira Yamaoka a Arkadiusz Reikowski. Yamaoka-san je legendárny japonský skladateľ, ktorý je známy najmä vďaka práci na seriáli Silent Hill; Reikowski je nominantom na cenu Hollywood Music in Media Awards, ktorý pracoval na tak uznávaných hororových hrách ako Blair Witch, Layers of Fear a Observer – všetkých od štúdia Bloober Team. 

Jeden z najlepších prvkov hry je samotný soundtrack, ktorý je strhujúci a pútavý plný emócií. Bez neho by hra bola prázdna a dutá. Celkovo je to naozaj pôžitok počúvať počas hrania tieto majstrovské diela od skladateľov, ktorí sa podieľali na legendárnych hrach. 

Resumé…

The Medium do nás udrelo ako blesk z čistého neba. Snaží sa spojiť to najlepšie z hier ako je Resident Evil či Silent Hill. Bohužiaľ, absencia strachu počas samotného hrania a krátka herná doba uberajú hre na tajomnosti, nehovoriac o tom, že hráč sa neocitne v situácii, kde by sa naozaj zľakol alebo by dostal výraznejší pocit strachu. Všetko to zaklincovala cenovka 49,99€, ktorá je podľa nás neadekvátna vzhľadom k hore spomenutým okolnostiam.

Ak ale máte zaplatený Game Pass, máte možnosť si túto exkluzivitu zahrať už teraz. Ak túžite vlastniť tento titul vo vašej knižnici, radíme Vám si počkať, kým cenovka padne na adekvátnych 29,99€.

Hra ako taká má naozaj potenciál, ale ten bohužiaľ nie je dotiahnutý do zdarného konca. Veríme, že možné pokračovanie tejto hry naplní svoje ambície a my ho budeme môcť lepšie ohodnotiť, ako stávajúci titul The Medium. 

The Medium

Celkový verdikt

7.5/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Si xboxer a chceš dostávať echo o tom najpodstatnejšom z Xbox sveta? Sleduj nás na Facebooku a Instagrame.

Exit mobile version