Site icon Xboxer

Zabudnite na spätnú kompatibilitu, pôvodné Xbox exkluzivity uvidíme v novej podobe

Xbox original

Microsoft hneď na začiatku roka zrušil exkluzivitu Scalebound, zato však zvyšuje povedomie o starších hrách, ktoré by mohli doraziť na Xbox One.

V prvom rade to môžeme vidieť na titule Phantom Dust. Ten bol oznámený už v roku 2014 na E3. Hra vyvíjaná štúdiom Darkside však ešte nebola dostatočne ready na ukázanie svetu. Microsoft sa ale vtedy s oznámením poponáhľal a nechal pripraviť trailer na hru. Tento trailer vyvíjalo iné, neznáme štúdio a vraj zďaleka neodpovedal tomu, čo pripravovalo Darkside. Skrátka to bol teaser trailer s nulovou výpovednou hodnotou. Neskôr dokonca situácia zašla tak ďaleko, že Microsoft tento reboot zrušil a začal hľadať nového vývojára.

Medzitým však už tajne zostavený tím na čele so Shannon Loftis. Je vo vedení Microsoft Studios a podarilo sa jej financovať vývoj hry takým spôsobom, aby to firma nezistila. Jednoducho, pripravovala veľmi zaujímavé prekvapenie. Phil Spencer, najvyšší šéf Xbox divízie, sa o porte hry dozvedel dokonca len krátko pred E3. Jednalo sa pritom o port pôvodnej hry z Xbox na Xbox One, s vylepšenou grafikou a optimalizáciou pre súčasný hardvér. Taktiež dostane podporu pre Xbox Play Anywhere.

Každopádne to ale mohlo vnuknúť spoločnosti novú myšlienku. Tím, ktorý hru potichu vyvíjal, ukázal Microsoftu spôsob, ako oživiť staršie značky a vyriešiť problém so spätnou kompatibilitou s pôvodným Xboxom. To bola téma, ktorej musel Phil Spencer čeliť niekoľkokrát v rozhovoroch. Technicky by to vyriešiť šlo, no má to svoje problémy:

  1. Hry pre pôvodný Xbox už nie sú v predaji
  2. Tieto hry nie sú dostupné ani v Xbox Store
  3. Grafika týchto hier už nie je dobrá v roku 2017
  4. Hry nemali podporu Xbox Live ani achievementy

Možno práve preto začína Phil Spencer čoraz viac riešiť remastery a rebooty starších značiek. Hovorí sa o Phantom Dust, Voodoo Vince, MechAssault alebo dokonca Blinx. Všetky tieto hry majú spoločnú jednu vec: Vyšli exkluzívne pre Xbox. Remastery by mali navyše podporu Xbox Play Anywhere, takže by sa dali kúpiť raz a hrať aj na Xbox One aj Windows 10. A aj na Projecte Scorpio. To je funkcia, ktorú chce Microsoft presadiť do popredia a pri tak starých hrách ako sú tie pre prvý Xbox, by to bolo nemožné. Navyše, pôvodný Xbox nemal achievementy.

Preto môžeme usúdiť, že spätná kompatibilita s hrami pre pôvodný Xbox nebude. Namiesto toho môžeme čakať, že Microsoft začne oživovať tieto značky práve takým spôsobom, že ich preportujú, remastrujú, optimalizujú ako UWP s podporou Xbox Play Anywhere. Doplnia ich o achievementy a o rôzne ďalšie vylepšenia, ktoré budú dôvodom, prečo si hru kúpiť znovu. Áno, znie to tak, že si zase siahneme do kapsy. Ale na druhú stranu, spätná kompatibilita s pôvodným Xboxom by bola skrátka náročnejšia na vývoj a nebolo by to to pravé orechové.

Očakávame teda, že Microsoft začne oživovať aj ďalšie Only on Xbox tituly a v nasledujúcich dvoch rokoch nastane ich boom. Pritom samotný Microsoft má značky ako ConkerCrimson SkiesPerfect Dark alebo Quantum Redshift. Taktiež má postarané o exkluzivity od iných štúdií. Na pôvodný Xbox vyšli aj hry ako Phantom CrashOtogiSteel Batallion (to je tá s nechutne ťažkým ovládaním), Tao Feng od tvorcov Mortal Kombat a ďalšie… Jednoducho, Microsoft môže vypustiť do predaja desiatky remastrov, ktoré sú zaujímavé aj dnes a má postarané o záujem verejnosti. Pôvodný Xbox mal totiž až 200 exkluzivít.

Exit mobile version