Už pri odhalení finálneho hardvéru sme Microsoftu vyčítali, že 1TB voľného miesta v Xbox One X môže byť primálo a našim obavám nahrávala aj veľkosť Gears of War 4 na Windows 10.
Hra totiž pred nedávnym patchom zaberala na PC až 126GB. Takúto veľkosť majú na svedomí aj 4K textúry a modely, ktoré sú v tejto verzii natívne obsiahnuté. Pri pomyslení, že sa na Xbox One X zmestí ledva 5 hier, sa nám v redakcii zatočili hlavy, ale zdá sa, že Microsoft poriešil aj tento problém.
Ako odhalil Mike Ybarra, Xbox One X využije funkciu pomenovanú ako Intelligent Delivery. S touto technológiou budú hry sledovať hráčov postup a súbory, ktoré nepotrebuje, dočasne odstráni súbory z pevného disku a v prípade potreby si ich znovu stiahne z cloudu. Je ale vysoká šanca, že to musia vývojári nastaviť vo svojich hrách.
Uviedol by som praktický príklad v singleplayeri Gears of War 4. V prípade, že hráč teprve začal hrať príbehovú kampaň, Xbox vie, že mapa finálnej misie mu bude úplne zbytočná. Preto ju zmaže a a keď sa hráč pomaly blíži ku koncu hry, Xbox začne tieto súbory sťahovať z cloudu. Zároveň kvôli šetreniu miesta začne mazať tie súbory, u ktorých je nízka šanca, že sa k nim hráč vráti v dohľadnej dobe. Napríklad prvé tri misie. Takisto, ak si GoW4 všimne, že hráč hrá len multiplayer, usúdi, že singleplayerová časť je zbytočná a jednoducho ju odstráni.
via WCCFTech