Vzťah medzi fínskym štúdiom Remedy a Microsoftom možno označiť za škripľavý. Behom krátkej cesty sme sa totiž dočkali vydania dvoch skvelých hier, ktoré bohužiaľ komerčne prepadli. Hovoríme o tituloch Alan Wake a Quantum Break.
Práve táto skutočnosť je dôvodom, prečo Microsoft nemá veľkú chuť znovu spolupracovať s Remedy. Ukážkou toho je napríklad fakt, že pripravovaná hra Control je vyvíjaná aj pre PS4 a vyjde pod hlavičkou talianskych 505 Games. Viacerí pritom vyzdvihli podobnosť s hrou Quantum Break a my sm si dokonca všimli, že jedna z pasáží vyzerá ako cez kopírák. A nemusí to byť náhoda.
V novom rozhovore so serverom GamesIndustry.biz totiž šéf štúdia Remedy Tero Virtala prehlásil, že v blízkej dobe rozhodne nemáme očakávať Quantum Break 2 ani Alan Wake 2, hoci štúdio by v týchto značkách rado pokračovalo. Na vine je pritom Microsoft. Quantum Break je značka, ktorú vlastní softvérový gigant z Redmondu, no pretože hra komerčne prepadla, padlo rozhodnutie nepokračovať v jej príbehu. A prečo si teda Microsoft nevybavil Alana Wake 2? Pretože značku Alan Wake vlastní Remedy a Microsoft nechce investovať do niečoho, nad čím nemá plnú moc.
Výsledkom je preto Project 7, ktorý má byť podľa slov CEO jedným z viacerých inovatívnych projektov, ktoré sa vo fínskom štúdiu kuchtia. A že dôjde na inovácie, je viacmenej jasné. Štúdio totiž priniesol revolúciu v podobe bullet time, v podobe epizodického rozprávania a tiež v podobe jedinečného spojenia hry a seriálu.