V dobe, kedy sa blíži nová generácia konzol, je reštrukturalizácia manažmentu veľmi nepraktická vec. S každou obmenou vo vrcholnom manažmente sa totiž mení postoj firmy k určitým plánom, ktoré má so svojim ďalším veľkým zariadením.
Do takejto situácie sa údajne dostalo Sony, ktoré včera nečakane oznámilo, že predseda PlayStation Worldwide Studios Shawn Layden opúšťa svoju stoličku po viac ako 30 rokoch v spoločnosti. To obvykle znamená buď odchod do dôchodku, alebo vyhadzov. Zdroje serveru GameDaily hovoria, že ide o druhý prípad. Dodávajú pritom, že celý plán globalizácie PlayStation značky a vedenia „exponenciálne zhoršuje“ prechod Sony na next-gen.
Sám začal pracovať vo firme v roku 1987 ako komunikačný asistent, a až neskôr sa cez rôzne pozície dostal až na samotný vrchol, kde ako šéf Worldwide Studios zabezpečil aj vývoj takých hier ako Horizon: Zero Dawn, Marvel’s Spider-Man, God of War a mnohých ďalších, ktoré sú v podstate srdcom PlayStationu. Tiež sa zaslúžil o odkúpenie Insomniac Games, tvorcov Sunset Overdrive.
Server vraví, že po tom, ako sa do role nového šéfa PlayStationu dostal Jim Ryan, firmu takmer s okamžitou platnosťou opustili prezident SIE Japan-Asia a šéf SIE Japan, Atsushi Morita. SIEJA po novom povedie finančný riaditeľ Kazuhiko Takeda, zatiaľ čo náhradu za SIE Japan ešte firma nemá. Na druhú stranu, Morita má 60 rokov a teda už na odchode do dôchodku.
Pre zaujímavosť, Jim Ryan je konzervatívny človek a v minulosti mal odmietavý postoj k viacerým veciam vrátane cross-playu, spätnej kompatibility alebo EA Access. Naopak, Shawn Layden presadzoval cross-play a tento rok sme sa dočkali vydania EA Access na PS4. Dnes to navyše celkovo vyzerá, že v manažmente Sony vládne chaos, a to aj pri marketingu. Každý región, či už je to USA, Európa alebo Ázia, vyžaduje osobitný prístup k marketingu, lenže globalizované vedenie má problémy jasne komunikovať so všetkými regionálnymi divíziami.
Rozdielny bol postoj Ryana a Laydena vo viacerých veciach, napríklad v cross-playi, kde napokon Sony povolilo funkciu v hrách ako Rocket League, Fortnite, PUBG alebo Call of Duty: Modern Warfare. No zatiaľ čo Layden presadzoval dôležitosť lokálneho hardvéru, Ryan sa chcel viac sústrediť na cloudovú službu PlayStation Now. Nie je preto jasné, ako bude firma nasledovať ďalej, keďže pracovala s dvomi radikálne odlišnými víziami.
Zrejme však spoločnosť bude venovať pozornosť cloudu, čo bolo viditeľné už včera, keď firma oznámila zníženie cien PlayStation Now a pridala do nej hry ako God of War, Uncharted 4: A Thief’s End, inFamous: Second Son a GTA V. V rozhovore pre Wired dokonca prehlásil, že na GTA V si Sony zabezpečilo cloudovú exkluzivitu.
Podľa osoby pracujúcej u veľkého vydavateľa sa tieto vnútrofiremné boje pretavujú aj do komunikácie Sony s vývojármi hier, ktorí majú pripravovať hry pre PlayStation 5. „Máme najmenej istôt, ktoré sme kedy mali takto krátko pred vydaním novej konzoly. Verím, že globálna reštrukturalizácia Sony exponenciálne sťažuje už tak náročný proces prechodu na novú generáciu. A teraz začíname byť nervózni. Čítaj: veľmi nervózni.“
Spoločnosť okrem iného utajuje informácie o novej generácii konzol preto, aby predišla únikom. Na druhú stranu, tie, ktoré sme videli doteraz, hovoria, že Xbox Project Scarlett aj PlayStation 5 ponúknu prakticky totožný hardvér – 8-jadrové AMD Zen 2, grafický čip Navi, ray tracing, SSD a vysokorýchlostné RAM-ky. Tajnosti okolo hardvéru PS5 však nie sú smerované len von, k third-party vydavateľom ako EA či Ubisoft, ale aj v samotnom Sony.
via GameDaily.biz; Gamesite