
Cross-play medzi Xbox One a PS4 sa začal tento rok objavovať v mnohých hrách. Všetko to rozpútal svojou enormnou popularitou Fortnite, kvôli ktorému peklo zamrzlo a bez ohľadu na to, či hráči majú Xbox One alebo PlayStation 4, hru môžu hrať spolu.
Rovnako tak nájdeme cross-play v ďalších hrách ako napríklad Rocket League, ktoré bolo druhou podporovanou hrou. Pridali sa aj hry ako Paladins, SMITE, Realm Royale a od dnešného dňa aj PUBG. Plus, čoskoro sa objaví podpora v Call of Duty: Modern Warfare, kde vďaka tomu všetci dostanú DLC naraz, ale na oplátku PS4 verzia bude mať režim Spec Ops Survival exkluzívne po dobu jedného roka.
Navyše, program rozšíreného cross-playu medzi PS4 a Xbox One bol v poslednej dobe označovaný ako beta, to sa však zmenilo a s odchodom Shawna Laydena z pozície šéfa Sony Worldwide Studios aj tento program opustil fázu beta. Dnes je už v plnej prevádzke a zdá sa, že ho nečakajú ďalšie zmeny. A to je dôvod, prečo so systémom nie je príliš spokojný šéf štúdia Gaijin Entertainment, Anton Yudintsev. Vraví, že spoločnosť po novom zakazuje cross-progress, čo znamená, že hráči na PS4 síce môžu hrať s ostatnými platformami, ale nemôžu medzi nimi zdieľať odohraný progres. Po novom dokonca ani s PC.
Štúdiu Gaijin to vadí hlavne kvôli hre War Thunder, ktorá je dostupná nielen na PS4, ale aj na PC a Xbox One. „Nové pravidlá nie sú len lepšie pre crossplay. Prinášajú tiež nové obmedzenia oproti minulosti. Napríklad, naši PS4 hráči momentálne môžu hrať s PC a všetok postup sa im ukladá na rovnaký účet. Vyzerá to ale, že s novými pravidlami to už nebude možné. Preto o tom ešte stále diskutujeme,“ povedal Yudintsev pre WCCFTech.