Keď Phil Spencer zakončil Microsofťácku konferenciu odhalením projektu Scorpio, nejednému divákovi sa zastavil dych. Konzola totiž prinesie dostatočne vysoký výkon na to, aby si hráči vychutnali hranie v 4K rozlíšení a pôjde tak o ultimátny Xbox One. Phil Spencer tak získal veľa priestoru na rozhovory, v ktorých poprezrádzal niekoľko zaujímavostí o novej konzole a zároveň prezradil aj niečo zo zákulisia.
Asi najzaujímavejšou informáciou bolo, že Microsoft pôvodne plánoval tento rok predstaviť nový a výkonnejší Xbox, no nakoniec sa spoločnosť rozhodla sústrediť na Project Scorpio, ktorý predstavuje ozajstný skok oproti Xboxu One. Pôvodne vyvíjaná konzola bola menej výkonná a stále išlo o Full HD záležitosť. S klesajúcimi cenami 4K televízorov by však už táto konzola stratila význam a preto sa Microsoft začal radšej sústrediť na vývoj 4K konzoly, ktorá spadá do rodiny Xbox One.
Rodina v praxi znamená, že v tejto zaujímavej generácii sa stretávame s tromi konzolami, na ktorých si vychutnáme tie isté hry, len na staršom hardvéri prídeme napr. o antialiasing alebo hra bude bežať v nižšom rozlíšení. Nejaké dramatické rozdiely by tu však nemali byť, obzvlášť ak ide o objekty na obrazovke. Medzi Xboxami bude samozrejme fungovať multiplayer a ďalšie featury. Čo sa týka exkluzivít, tak u Xboxu Scorpio s exkluzivitami nemožno rátať a ak hej, tak možno až v ďalekej budúcnosti, kedy už Xbox One a Xbox One S nebude stíhať spracovávať také hry.
via Eurogamer