Tvorba textúr dá zabrať, ich remastrovanie ešte viac. Zvlášť, ak chcete previesť hru na novší a silnejší hardvér a nechcete, aby hra vyzerala ako v čase vydania.
Microsoft nás však presvedčil, že nie vždy je treba hru remastrovať. Ak je dostatočne kvalitná už v originále, stačí zvýšiť jej rozlíšenie a bude vyzerať citeľne novšie. To je prípad približne 40-tich hier, ktoré vyšli na Xbox 360, ale dočkali sa 4K aktualizácie pre Xbox One X. Niektoré boli dokonca obohatené o podporu HDR, ako napríklad Fallout 3.
Zdá sa však, že Microsoft robí všetko preto, aby bol prechod na novú generáciu železa čo najmenej bolestivý a okrem plnej spätnej kompatibility s Xbox One (alebo aj nie) chystá nový systém Smart Delivery. Vďaka nemu hry, ktoré si kúpite teraz na Xbox One, a ony sa dočkajú časom vydania na Xbox Series X, dostanete upgrade zadarmo, ak to vývojár umožní.
Je tu však ešte jedna zaujímavosť, o ktorej sa veľmi nehovorí. Microsoft už skôr avizoval vylepšenia spätnej kompatibility, ktoré majú byť podobné tým, ktorých sa dočkali hry z Xboxu 360 na Xbox One X. Vďaka výkonnostnému posunu je tak možné, že hry bežiace v dynamickom rozlíšení pobežia v najvyššom, hry s dynamickým snímkovaním budú mať fixných 60 alebo až 120fps. Je však pokojne možné aj to, že hry s fixným rozlíšením budú vylepšené tak, aby bežali v 4K / 8K, podľa potrebného výkonu.
A potom je tu ešte jedna vec – automatické remastrovanie textúr v reálnom čase s AI. Vývojári by tak nemuseli nič robiť. Ak by malo zariadenie dostatok výkonu, mohlo by ho využiť na vylepšovanie grafiky bez toho, aby si hra musela dodatočne sťahovať textúry z Xbox Storu. Techniku vyvíja štúdio Playfab, ktoré Microsoft kúpil v roku 2018. Nevyvíja vlastné hry, zato vyvíja technológie, ktoré majú vývojárom uľahčiť prácu. A toto je jeden zo spôsobov.
Technológia vraj funguje veľmi dobre, ako prehlásil zakladateľ štúdia James Gwertzman. Dodáva, že hry vďaka tomu nemusia byť expedované s obrími 2K textúrami, stačí ich expedovať s menšími, takže aj hra zaberá menej, ale AI si ich dodatočne vylepší. Označil to za „magickú“ metódu kompresie, ktorú by rád videl v každej budúcej hre. Dokonca to ani nemá vplyv na výslednú kvalitu. Dodáva však, že zatiaľ je technológia v stave, kedy to dokáže len s určitými textúrami, nedokáže to zatiaľ robiť s celými hrami.
via Tweaktown