Štúdio Xaviant dúfa, že aj napriek trom neúspešným pokusom o oživenie sa im podarí oživiť battle royale hru The Culling: Origins.
Popularita pôvodného The Culling začala upadať po tom, čo sa vývojári začali opičiť po PUBG a spravili niekoľko zmien, ktoré hru postupne pripravili o veci, ktorými si získala hráčov. Napokon došlo k rozhodnutiu, že vývoj hry končí a vývojári čoskoro oznámia svoje budúce plány. A tak sa aj stalo, oznámili The Culling 2, ktoré umrelo v rovnaký týždeň, kedy hra vyšla. Následne došlo k oživeniu pôvodnej hry, ktorej na chvíľu fungovali free-2-play servery, lenže aj tie boli vypnuté. Len preto, aby v uplynulých dňoch Xaviant oznámil, že hru oživuje opäť, tentoraz s nezmyselným ekonomickým systémom.
Spoločnosť totiž oznámila, že hráči si môžu kúpiť hru za 6€ s tým, že prvý deň hrania majú zadarmo, za ostatné dni si musíte platiť. Pochopiteľne, monetizačný model dokázal hráčov len dodatočne nahnevať a tvorcovia preto zverejnili ďalšie vyjadrenie, v ktorom vysvetľujú, ako to vlastne mysleli. A zároveň upravujú svoje plány. Opäť.
Po novom totiž hráči dostanú 10 bezplatných zápasov denne miesto jedného. „Keď sa na to spätne pozrieme, bolo jasné, že jeden bezplatný zápas nám neprinesie hráčov. Ale musíte chápať, že sme sa báli, že sa všetci nahrnú späť, preťažia servery, nás to bude stáť kopu peňazí a hráči si nič nekúpia. Takže sme sa báli ísť tým smerom,“ vyjadril sa pre PC Gamer prevádzkový riaditeľ štúdia, Josh Van Veld.