Microsoft pripravuje prevratný devkit, ktorý ušetrí vývojárom čas a peniaze
Okrem toho, že Microsoft vyvíja Project Scorpio pre širokú verejnosť, spoločnosť má v príprave aj inú novinku.
Tá nesie označenie Project Helix a jedná sa o celkom prevratný vývojársky kit. Kým doterajšie vývojárske kity mali za účel vždy emulovať konkrétnu konzolu, Project Helix bude jednotnou vývojárskou zastávkou pre Xbox One, Xbox One S, Project Scorpio aj Windows 10. Tento devkit totiž bude schopný emulovať výkon menej výkonných konzol a tak môžu vývojári okamžite vidieť, ako fungujú ich hry na rôznych zariadeniach bez toho, aby museli uvádzať do prevádzky rôzne devkity. Pre vývojárov to z dlhodobého hľadiska znamená ušetrený čas aj peniaze
Obrovskou výhodou je práve platforma UWP, na ktorej dnes stavia aj tím Xbox, ktorý pracuje aj na spomínanom devkite. Vývoj pre modernú Microsoft platformu má výhodu v tom, že hry stačí vydať v jednom celku, ktorý už obsahuje rozhrania potrebné pre PC alebo Xbox. Po spustení už hra sama zistí, na akom prístroji beží a sama si načíta potrebné rozhrania. Dnes už sú v obehu aspoň štyri hry, ktoré to využívajú: Gears of War 4, Forza Horizon 3, ReCore a Rise of the Tomb Raider. A v budúcnosti budú ďalšie a to len vďaka tomu, že sú vyvíjané aj pre PC. Budú to hry podporujúce Xbox Play Anywhere ako Gwent, Cuphead alebo Everspace.
Xbox Play Anywhere je teda z pohľadu hráča program, ktorý zabezpečí, že keď si hru kúpime raz digitálne, dá sa hrať na Xboxe aj na PC. Pre vývojárov to pre zmenu znamená, že im stačí danú hru vyvinúť raz a majú ju kompatibilnú s Xboxom One, Windows 10 a už aj s Projectom Scorpio, pretože ten má na to dostatočný výkon.
via Windows Central