RECENZIA Gears Tactics

Gears Tactics Recenzia Xboxer

Gears of War, alebo po novom už len Gears, je klenotom Microsoftu. Rozsiahla séria, ktorá bola doteraz doménou a domovom akčných strieľačiek. Tých, ktoré nám dali možnosť sa skrývať za prekážky. Jedná sa o prelomovú sériu, ktorá vždy vedela priniesť porciu poriadneho sci-fi, krvi a hráča zaujímalo, čo sa odohráva na pozadí. Nešlo len o bezprízornú akciu, ale najmä o pocit, že sa jedná o čosi hlbšie a plnšie.

Do vesmíru pribúda žáner, ktorý tu mal byť už dávnejšie. Už v minulosti pracovali na taktickej stratégii zo sveta Gears of War, ale až teraz sa naplnilo dlhoročné čakanie a odvaha zelenej platformy je poznať. Gears v kulisách podobných XCOMu je dospelou hrou pre zanietených stratégov, ale aj úplných nováčikov. Na vyššej obtiažnosti vie poriadne potrápiť, naopak na tej nižšej vie veľa odpustiť a nechá vás viesť sa napínavým príbehom. Ten tu síce hrá druhé husle a je poznať, že sa jedná o vedľajší produkt, ale aj tak vie zaujať. Na pomery taktickej stratégie ide o podarený kúsok.

Gears Tactics recenzia

Gears Tactics je taktická ťahová stratégia. Máte v rukách tím maximálne štyroch vojakov, ktorí majú rôzne povolania – útočník, medik, skaut, snajper, alebo podporu, či tank. Každý sa vyvíja vďaka skúsenostným bodom podľa vašich preferencií a viete si každého profesionalizovať. Rozdeliť body presne tak, ako je vám blízke. Je dobré verbovať nových členov, rovnako ako opatrovať a uchovávať tých starších. Hlavné postavy, ktoré sú dôležité pre príbeh, majú pevne stanovené meno, ostatné môžete ľubovoľne pomenovať a vybudovať si k nim tak bližší vzťah. Rovnako viete mierne upravovať aj ich výzor. U hlavných postáv je to aspoň brnenie a farba všetkého vybavenia. U vedľajších aj účes a mnoho ďalšieho. Aj keď do podrobností sa úplne ísť nedá. Nie je to ani nevyhnutné, pre potreby hry to bohato stačí.

Hlavnou postavou je Gabe Diaz. Otec hlavnej protagonistky Gears 5 Kait Diaz. Viac skutočne neprezradím, ale prezradím, že pre tích, ktorí sa príbehu venujú do hĺbky. V tejto sérií ide o podstatné potešenie a rozhodne odporúčam hrať všetkým, aj takým, ktorí úplne neholdujú stratégiám. Tejto hry sa netreba báť, nejedná sa o nijako výnimočne náročnú stratégiu. Locustom natrhnete zadok tak či tak, ale dôjde aj na smútok a na lokality, ktoré vám môžu byť povedomé.

Gears Tactics recenzia

Na hernú plochu pozeráte z vrchu a viete si ju aj mierne priblížiť, či otáčať. Mapa je mimoriadne podarená a nenarazíte tu na typické problémy vlastné takémuto žánru. Vývojári sú aj v tomto žánri doma. Strategickej stránke hry niet čo vytknúť. Obsah je bohatý, rozsiahly – lenže, prekážkou sú mi opakujúce sa vedľajšie úlohy, ktoré vedia poriadne zamrzieť . Našťastie je herný mechanizmus zábavný, inak by sa opakujúce sa úlohy a misie veľmi podobného charakteru vedeli poriadne nahnevať. Rád by som sa zaobišiel aj bez týchto vedľajších – no povinných misií, ktoré tu aj tak sú len ako výplň a vata.

Naopak, tie hlavné misie sú tým pravým orechovým a často krát vedia príjemne prekvapiť. Kapitoly sú zakončené kreatívnym záverečným bossom, ktorý potrápi mozgové závity. Predovšetkým však poteší strategického ducha. Postavy využijete na maximum a špeciality každého jedného vojaka v tíme. Mojim najobľúbenejším charakterom sa stal ostreľovač – na maximum som si ho vylepšil a dokázal znásobiť počet rán, ktoré mohol uštedriť v jednom kole pekne na diaľku. Rovnako podarenou triedou je aj skaut, ktorý svoju brokovnicu pekelne prevetráva a schopnosť byť neviditeľný jej len aktívne pomáha.

Gears Tactics recenzia
Boss fight s Brumakom nie je výnimkou ani v tejto hre

Pre zberačov sú tu truhle, ktoré zbierate po mapách a po dokončení misie otvárate. Nič neplatíte, všetko je tu zadarmo a bez reálnych peňazí, ale pocit, že nachádzate stále nové vylepšenia na zbrane a výzbroj je návykový. Dúfate v legendárne škatule a nielen tie obyčajné, každopádne vylepšenie poteší. Nachádzate lepšie mieridlá s lepšími štatistikami a rozhodne je dobré venovať sa pred každou misiou svojim hrdinom. Aj drobné rozdiely vedia pri vyššej náročnosti pomotať výsledok hry. Rovnako odporúčam rozmýšľať s výberom vojakov do hry. Niekedy sa hodia aj dvaja rovnakého povolania, ale inokedy je to úplne nevhodné. Napríklad pri chránení naraz dvoch bodov je dobre mať dvoch útočníkov. Naopak, pri úteku pred hordou stačí iba jeden.

Gears Tactics sa inšpiroval XCOMom a ostáva mu verný v mnohých veciach, no ide si však svojou cestou. Nejedná sa o malú hru a svoju cenovku si plne zaslúži a vie si ju obhájiť. Je to pokus, ktorý pevne verím, vyjde aj po ekonomickej stránke. Obavy, ktoré som voči hre mal sa nenaplnili a osobne som si viac užil túto hru ako Gears 5, ktorý bol však tiež veľmi dobrý. Výhodou pre Microsoft je stratégia, ktorou ide do sveta a obe hry sa dajú doslova za cenu cigariet zahrať vďaka Game passu. Pevne verím, že sa to autorom, ale aj celému Microsoftu zúročí. Je to zároveň štedrá stratégia, ktorá hráčom umožní si vyskúšať mnohé hry, bez toho, aby si ich museli kúpiť.

Gears Tactics recenzia
Krv a lietajúce vnútornosti nesmú chýbať v žiadnom Gears

Gears Tactics je audiovizuálnym klenotom, grafické orgie päťky však nečakajte, na pomery stratégie ide o príjemný nadpriemer – čo sa týka hudby a zvukov, tam sa pripravte, že vám susedia budú zvoniť, aby ste si tie basy znížili. Výbuchy granátov vedia urobiť poriadny rachot a potešiť ( iba) vaše ušné bubienky.

Titul poteší hráčov série aj v zachovaní krycieho systému, známych zbraní, ale aj zakončovacích útokov a použitia zavedených útokov na blízko, či pamätných granátov. Budete tu ako doma, len z inej perspektívy. Príbeh zasadený o 12 rokov skôr ako sa začal prvý Gears of War zároveň zobudí bunky nostalgie.

Gears Tactics je dobrou hrou a pevne verím, že sa objaví aj pokračovanie. Oceňujem odvahu a plnohodnotné sa venovanie zabrúsenia všetkých mechanizmov. Obrázky z hry toho veľa nepovedia, lepšie je si hru rovno vyskúšať! Samozrejme, chyby sa nájdu a je v mnohom vidieť nedokonalosti, ktoré by mohli byť lepšie. Lenže, staré známe – ešte jeden ťah a idem spať je tu prítomné. Takže, ešte jeden ťah a je päť hodín ráno, kedy píšem túto recenziu.

Ďakujeme tímu Xbox za poskytnutie hry Gears Tactics na recenziu.

Gears Tactics

9/10