Bývalý vývojár Bungie: „Vývojári musia živiť rodiny, mikrotransakcie ale nie sú správna vec“
Mikrotransakcie sú dnes najdiskutovanejšou témou v hernom priemysle a je len dobré, keď sa k téme vyjadria aj ľudia, ktorí pracujú v tejto oblasti. Ako napríklad bývalý vývojár Bungie, Niles Sankey.
Vývojár, ktorý pred odchodom zo štúdia pracoval na sériách Halo a prvej časti Destiny, je jedným z viacerých, ktorí vyjadrili názor voči loot box politike a mikrotransakciám v AAA hrách. Mikrotransakcie sú podľa neho v konečnom dôsledku len biznis a závisí len od ľudí, či ho budú podporovať alebo nie.
„Vývojári si musia šetriť na dôchodok a musia živiť svoje rodiny… Ak ľudia nemajú radi loot boxy a mikrotransakcie, nemali by podporovať hry ich nakupovaním. Odporúčal by som nekupovať hry vyrobené spoločnosťami, ktoré v minulosti ukázali neúprimné praktiky. Prestal som vyvíjať vysokonákladové hry a už ich ani nehrám. Podľa mňa existujú lepšie spôsoby, ako stráviť svoj čas a život. Existuje toľko skvelých hier, ktoré nevytvárajú závislosti a nenútia vás do nich investovať… A život toho ponúka oveľa viac, než len videohry,“ povedal Niles Sankey.
Vývojár predtým pracoval v mnohých známych štúdiách, ku ktorým patria Monolith Productions, America’s Army, Volition alebo Epic Games. Od roku 2015 je kreatívnym riaditeľom v Nilo Studios, ktoré vyvinulo psychologický first-person triler Asemblance, vydaný na PC a PS4.
via GamesIndustry