Šéf Slightly Mad Studios spomína, ako s ním EA „vyj**ala“

Project CARS 2
Byť indie vývojárom má určité výhody. Nedržia vás žiadne dohody o mlčanlivosti a tak môžete povedať prakticky čokoľvek a komukoľvek. Takúto možnosť využil pri livestreame Project CARS 2 samotný CEO štúdia Slightly Mad Studios, Ian Bell.

Spomenul totiž niečo zo zákulisia štúdia a spomenul nielen minulosť, ale aj budúcnosť hier od tvorcov jednej z najpodarenejších simulácií na trhu. Najprv teda k novinkám. Aj keď z celkom pochopiteľných dôvodov nezachádzal až príliš do detailov, prezradil, že jeho štúdio získalo práva na vývoj hier inšpirovaných úspešnou filmovou sériou o autách. Asi nemusím hovoriť, že zo všetkých tých filmov má úspech jedine Fast & Furious.

Štúdio Slightly Mad Studios získalo zmluvu na vývoj sprievodnej F&F hry na dobu 6 rokov, takže počas nasledujúceho obdobia môže štúdio vyvinúť nejednu hru, ktorá by bola silnou konkurenciou Need for Speed. A súdiac podľa minulosti, akú mala EA a Slightly Mad, je vysoko pravdepodobné, že si to SMS vychutnajú.

Fast & Furious Xbox Cover

EA s nami vyj**ala…

Práve na adresu EA sa šéf Ian Bell celkom ostro vyjadril, keď sa začalo diskutovať o histórii, ktorá medzi dvojicou prebiehala. Ako vieme, tak Slightly Mad Studios pôvodne vyvíjali Need for Speed Shift, po ňom začali vyvíjať SHIFT 2 Unleashed: Need for Speed a kvôli nečakanému úspechu tejto série EA odklepla, aby štúdio pracovalo na Shift 3. Lenže, EA mala trochu iné plány a s trojkou chcela štúdio položiť na nohy, aby ho mohla sprivatizovať za nízku cenu.

„EA za mnou prišla a povedala: Dáme vám 1,5 milióna dolárov ak nebudete komunikovať s iným vydavateľom alebo nezačnete vyvíjať alebo sa podieľať na vývoji hry od iného vydavateľa. Dáme vám 1,5 milióna a začnete robiť na Shift 3. Tak som povedal OK. Znelo to ako dobrá ponuka. Vzali sme od nich 1,5 milióna, zaplatil som chalanov, daroval im bonusy a dva týždne predtým, ako sme zahájili vývoj Shift 3, bol zrušený. Bez varovania. Povedali: Už na ňom nerobíme,“ začal hovoriť o škaredej minulosti šéf štúdia.

„Boli sme v problémoch, nemali sme nič. Boli sme hotoví. Doslova zničili našu spoločnosť. Chceli nás zabiť, chceli ukradnúť naše technológie. Snažili sa s nami vyj**bať, nedá sa to povedať inak. To sa snažili urobiť. A voči EA už nemáme žiadnu lásku.“

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. Martinedo píše:

    A dovod preco to urobili je aky?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *