Otvorený svet Far Cry 5 vznikol pomocou najpokročilejších technológií
Far Cry 5 už pomaly vychádza, náš kolega Jiří už aktívne recenzuje a my sa práve dozvedáme, ako vznikol rozsiahly otvorený svet Hope County v Montane.
Ako to Ubisoft robí? Ako to, že dokáže vytvoriť obrovský svet a pritom v ho posiať množstvom detailov, stromov, kameňov a ďalších vecí? To je otázka, na ktorú práve tech artist z Ubisoftu Montreal, Étienne Carrier odpovedal v blogu pre PlayStation. Vytvoriť tak veľký svet predstavovalo pre vývojárov obrovskú výzvu. Potrebovali obrovský svet, potrebovali ho zaplniť kopou krásnych, prirodzene pôsobiacich detailov. Pritom bolo treba zachovať najvyššiu možnú flexibilitu. Aby to dosiahli v kratšom čase, tím použili nástroje Houdini a Houdini Engine na to, aby procedurálne vygenerovali základ sveta, ktorý zažijeme v hre.
Spomínaná softvérová sada je používaná filmármi na vytvorenie komplexných vizuálnych efektov a CGI scén, Ubisoft však upravil jeho funkcionalitu podľa potreby a posunuli tak jeho možnosti na vyššiu úroveň. V prírode je na seba všetko nejak napojené. Dažďové kvapky a ľadové vrcholy hôr dokážu za tisíce až milióny rokov vytvoriť potoky, rieky a jazerá, ktoré pre zmenu menia krajinu okolo seba. Preto bolo treba vytvoriť ekosystém nástrojov, ktoré vygenerovali vodné siete, vegetáciu a kopce tak, aby dávali zmysel. Systém procedurálneho generovania biomov, ktorý vytvoril Ubisoft pre potreby svojich hier, dokáže realisticky simulovať vlastnosti matky prírody.
A aby toho nebolo málo, vývojári trávili kopu času ladením detailov ako sú odlesky vlhkej zeme pod trávou alebo orientovanie trávy podľa vetru. Sofistikovaný systém vegetácie pre zmenu spôsobil, že každý región Hope County má svoje vlastné rastliny, ktoré nerastú nikde inde len preto, že sa do daného teritória nehodia.
via PlayStation