RECENZIA Insurgency: Sandstorm

RECENZIA Insurgency Sandstorm

Je to už 15 rokov, čo som chodil s chalanmi do herne hrali sme tam starý dobrý Counter Strike 1.6. V tej dobe sme nemali doma nikto výkonné PC, takže nám nič iné neostávalo, len chodiť do týchto skvelých herní a míňať naše vreckové.

V tej dobe nás samozrejme nezaujímali taktické bojové simulátory, ale dnešná generácia má to šťastie že ich má a to ihneď niekoľko. Jedným z nich je aj novinka Insurgency Sandstorm.

Príbeh? Bohužiaľ žiaden…

Insurgency: Sandstorm je taktická videohra pre viacerých hráčov z pohľadu prvej osoby vyvinutá spoločnosťou New World Interactive a publikovaná spoločnosťou Focus Home Interactive. Hra je pokračovaním videohry Insurgency z roku 2014. Titul sa odohráva v nepomenovanom fiktívnom regióne Blízkeho východu a zobrazuje konflikt medzi dvoma frakciami: „Bezpečnosť“, ktorá je voľne založená na rôznych svetových armádach (konkrétne sily NATO, SOCOM Spojených štátov, iracké ozbrojené sily, afganské ozbrojené sily, sýrske ozbrojené sily a kurdské YPG a YPJ) a „Povstalci“, voľne založené na rôznych militantných skupinách (konkrétne ISIL, Taliban a Al-Káida).

Simulátor sme si predstavili, a čo obsah? Nuž, moc ho tu nenájdete, teda aspoň na nás to pôsobí ako keby hra strádala veľké množstvo obsahu, príde nám skrátka prázdna.

V prvom rade musím veľmi pochváliť, snahu distribútora preložiť celú hru komplet do češtiny, samozrejme okrem dabingu. Hra je profesionálne preložená a to nás mimoriadne potešilo.

Insurgency Sandstorm

Výuka..

Obsahovo tu nájdete takzvanú výuku, ktorá obsahuje základný tutoriál, kde sa naučíte základné mechaniky hry. Ďalej tu máte strelnicu kde si môžete vyskúšať všetky zbrane v hre. Tu si v kľude môžete vybrať, ktorá zbraň Vám sedí najlepšie bez toho, aby ste museli umierať na bojisku.

Čo sa týka samotných zbraní, tak tie sú fotorealisticky spracované a aj odpovedá tomu samotné správanie zbraní. Skrátka skvelá simulácia. Svoju výzbroj ale aj výstroj si môžete do detailu upraviť a tak prispôsobiť svoju výbavu bojovým podmienkam.

Lokálna hra ? Nie LAN party sa nekoná…

Potom tu nájdeme takzvanú miestnu hru alebo local game. Na vyber mate 4 módy a to klasický Checkpoint Security, kde zaberáte oblasti, hardcore verziu tohto módu a potom Checkpoint Insurgents, kde máte za úlohu odpáliť bombu na začiatku mapy, zabrať niekoľko oblasti a odpáliť bombu na konci mapy. Máte tu samozrejme aj hardcore verziu tohto módu.

Na výber máte aj všetky mapy, ktorých je 12, čo nie je úplne najmenší počet, či budete bojovať v noci alebo cez deň. Pod pojmom local  game sa nám v mysli vybavuje hra viacerých hráčov na jednom lokálnom servery cez LAN kábel. Tu máte možnosť si zahrať iba a výlučne proti botom, tí sú doslova vymetení a ich umelá inteligencia je doslova katastrofálna. Vy sám sa ocitáte v role Jean-Claude Van Damma ako univerzálny vojak, ktorá necíti bolesť a už vôbec žiadne zľutovanie. Vy sami dokážete vybaviť celé tímy pri tom, ako sa Vás snažia trafiť s guľometmi ktoré majú spätný raz ako Nissan GT-R. Maximálne Vás tak obkreslia. Táto lokálna hra nám príde úplne zbytočná, keďže zahrať proti botom si môžete v režime co-op.

Insurgency Sandstorm

Versus

Režim Versus je klasický multiplayer online proti viacerým hráčom, je zaujímavé že majorita hráčov nepoužíva mozog, oni sú dokonca ešte horší ako ti boti. Nenastavia si zbraň aby strieľala jednotlivé náboje a nie auto, nosia ťažký guľomet, ktorý ma spätný ráz ako už spomínaný Nissan GT-R a pri streľbe triafajú tak maximálne stenu. Stačí Vám dobre upravená Beretta a aj keď sa ocitnete proti 4 hráčom naraz, nemáte problém ich zdolať, lebo očividne si títo hráči mysleli, že si kupujú Fortnite pre deti a nie bojový simulátor. Táto hra spĺňa všetko, čo každý milovník zbrani hľadá. Presnú simuláciu správania sa zbraní na bojisku. Zbrane sú perfektne vyvážené, a reagujú na Vás tak ako v reálnom živote. 

V režime Versus nájdete:

Push: Útočiaci tím musí dobyť tri alebo štyri ciele v sekvenčnom poradí. Za každý zachytený cieľ sú k dispozícii ďalšie posily a viac času na zachytenie ďalšieho cieľa. Obrancovia musia chrániť ciele pred útočníkmi. Ak sú útočníci schopní zachytiť všetky ciele, musia nájsť a zničiť cache. V tomto bode majú obrancovia iba jeden život na to, aby odrazili útočníkov. Hra končí, keď niektorému z tímov dôjdu posily, hráči alebo čas.

Firefight: Oba tímy musia medzi sebou bojovať, aby dobyli všetky tri územné ciele. Mŕtvi hráči sa môžu znovu objaviť iba vtedy, ak ich tím zajal cieľ. Tím vyhráva, ak je nepriateľský tím eliminovaný alebo ak sú zajaté všetky tri ciele.

Frontline: Oba tímy musia jeden po druhom zachytiť ciele a potom zničiť nepriateľskú vyrovnávaciu pamäť. Hráči musia zachytiť nepriateľské ciele a zároveň brániť svoje vlastné. Mŕtvi hráči sa môžu znovu objaviť iba vtedy, ak ich tím zajal cieľ. Tím vyhráva, keď je vyradený buď celý druhý tím alebo keď je zničená nepriateľská vyrovnávacia pamäť.

Domination: Podobne ako v prípade Firefight existujú tri ciele, ktoré je možné kedykoľvek zachytiť. Tímy získajú víťazné body za každý dosiahnutý cieľ a tím, ktorý dosiahne bodový prah, vyhráva. Po smrti sa hráči okamžite objavia na náhodnom mieste na mape.

Insurgency Sandstorm

Ambush: Brániaci tím musí chrániť určeného VIP hráča a sprevádzať ho do extrakčného bodu, zatiaľ čo útočiaci tím musí VIP zabiť. VIP je vyzbrojený iba pištoľou a nemôže sa znovu objaviť. Útočiaci tím vyhráva, ak je VIP hráč zabitý; brániace sa družstvo vyhráva, ak VIP hráč dorazí na miesto extrakcie.

Co-Op

Režim Coop je to isté ako lokálna hra, akurát sú tu iné módy. Nerozumieme načo rozdeľovali tieto dva režimy a nespojili ho.

V režime Coop nájdete:

Checkpoint: Hráči sú umiestnení do jedného tímu a musia postupne dobyť nepriateľské ciele alebo zničiť nepriateľské skrýše, zatiaľ čo bojujú s počítačom ovládanými nepriateľmi, keď postupujú po mape, podobne ako pri Push. Po dobytí niektorých nepriateľských cieľov môže nepriateľ začať protiútok, v ktorom musia preživší hráči brániť bod pred vlnou nepriateľov; na konečný cieľ vždy dôjde k dlhšiemu protiútoku. Všetci mŕtvi hráči sa objavia, keď je zajatý cieľ. Hráči vyhrávajú, keď sú obsadené všetky ciele a posledný nepriateľský protiútok je odrazený.

 Hardcore Checkpoint: Kontrolný bod s pomalším pohybom, obmedzeným vybavením a zásobovacími bodmi, bez priateľských značiek hráčov a jedinečnou nevýhodou straty Vašej výbavy po smrti; namiesto toho sa hráči obnovia s veľmi obmedzenou výbavou pozostávajúcou z príslušnej pušky a pištole ich tímu a svoju vybranú výzbroj si môžu nanovo vybaviť iba prostredníctvom zásobovacieho boxu umiestneného náhodne na mape.

Outpost: Hráči musia brániť cieľ pred siedmimi vlnami nepriateľov, podobne ako pri protiútokoch z Checkpointu. Každé dve vlny pozostávajú zo špeciálnej nepriateľskej vlny; Medzi špeciálnych nepriateľov patria obrnení nepriatelia s MG 3, samovražední atentátnici a nepriatelia vybavení tlmičmi. Ak je cieľ stratený, hráči sú odsunutí späť k inému cieľu; ak sú stratené všetky ciele, zápas je stratený. Hráči dostanú na začiatku každého zápasu iba dva body zásobovania, pričom pri každej dokončenej vlne sa dostanú ďalšie dva body zásobovania. Hráči vyhrávajú, keď je odrazených všetkých sedem vĺn.

Insurgency Sandstorm

Survival: Hráči musia počas boja s nepriateľmi zabezpečiť sériu náhodných cieľov na mape. Hráči dostávajú obmedzené zásobovacie body a pištole si môžu vybaviť iba na spawne. Ostatné zbrane je potrebné získať od nepriateľov alebo z puzdier na zbrane pri každom zajatom cieli, ktoré hráčovi pri otvorení dávajú náhodnú primárnu zbraň. Rovnako ako Checkpoint, konečný cieľ má vždy dlhotrvajúci nepriateľský útok, ktorý musí byť odrazený, aby mohol spojenecký vrtuľník naložiť hráčov. Hráči vyhrávajú, keď sú zajaté všetky ciele a posledný nepriateľský útok je odrazený.

Vizuálna úprava postavy za reálne peniaze

Svoj charakter za ktorý hráte, môžete vybaviť rôznymi vizuálnymi predmetmi, skrátka Vašu výstroj snov. Väčšinu tejto výstroje si viete zakúpiť za hernú menu, ktorú získavate hraním. Potom tu nájdete zhruba 25% výstroje za reálne peniaze. Jeden balíček stoji 3 až 10 eur a obsahuje jeden celý kompletný, tematicky zostavený set. Záleží od daného balíčka. Dokopy tu je 6 balíčkov. Nevidíme nič na tom zlé, avšak nám vadí nedostatok obsahu, pritom mali dostatok času na výrobu týchto Premium výstrojí. Našťastie, neovplyvňujú štatistiky hry ako napríklad u Far Cry 6.

Grafická stránka hry

Hra spĺňa všetky súčasné trendy a dá sa označiť za next gen. Hra beží v natívnom 4K rozlíšení pri 60fps. Ďalšie grafické úpravy sú v pláne aj v roku 2022, takže vizuálna stránka hry na nasej konzole sa bude ešte meniť. Možno pridajú aj Ray Tracing.

Všetky modely zbraní, postáv a budov sú dostačujúce, až na modely jednotlivých objektov v budovách, pôsobí to ako 20 rokov staré low textúry. Ďalšie nedostatky sme nezaznamenali.

Insurgency Sandstorm

Resumé

Insurgency Sandstorm je skvelý príklad toho, ako sa robí bojový simulátor. Nie je to ArmA, ale stále je tu dostatok prvkov, aby ste si užili tuto hru, ak hľadáte simuláciu boja. Je to takpovediac dopečené tak akurát, ani príliš veľa a ani malo. ArmA je skvelá, ale je to fakt pre fajnšmekrov, ktorí hľadajú totálnu simuláciu. Insurgency Sandstorm poskytuje podobný zážitok, ale nie je taký formálny a ťažký na skonzumovanie.

Jediná vec, čo nás mrzí je nedostatok obsahu, hra na nás pôsobí akoby jej časť dakde stratila pri vývoji. Buď ste hráč, ktorý strávi pri tomto titule stovky hodín, alebo budete človek, ktorý si hru pustí raz za mesiac.  Čo sa týka cenovej politiky, tak retail kópia stojí zhruba 40 eur. Myslíme si, že je to adekvátna cena za obsah ktorý dostanete. Takže pokiaľ hľadáte kombináciu Army a Counter Strike, tak smelo do toho a ihneď kupujte. Minimálne sa zabavíte nad hráčmi, ktorí sú doslova neschopní zvládnuť mechaniku jednotlivých zbrani.  Za Xboxer palec nahoru.

Insurgency: Sandstorm

Celkový verdikt

7.7/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Bigajz

People keep asking if I'm back and I haven't really had an answer. But now, yeah, I'm thinkin' I'm back!!

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *