RECENZIA Terminator: Resistance

Terminator: Resistance sa odohráva v post-apokalyptickom Los Angeles, takmer 30 rokov po súdnom dni. Hráč v ňom preberá úlohu Jacoba Riversa, vojaka z ľudského odboja vedeného Johnom Connorom, ktorý bojuje proti zabijáckym strojom Skynetu.

Jacob je iba obyčajný grunt, čoskoro však zistí, že mu od Skynetu hrozí smrteľné nebezpečenstvo. Skynet je síce predurčený na prehratie vojny, no i tak zostáva osud nášho hrdinu, označeného na termináciu, nejasný. Zažite teda udalosti vedúce k rozhodujúcej záverečnej bitke medzi ľudstvom a strojmi!

Tentoraz v prevedení štúdia, ktoré nám na Xbox 360 a PS3 prinieslo on-rail strieľačku Rambo: The Video Game. Žiaľ, tá mala množstvo technických chýb a dabing tiež nepatril medzi najsvetlejšie stránky, keďže bol doslova prevzatý z filmov. Lenže roky plynú a s nimi rástli aj skúsenosti štúdia, no nie?

Návrat do minulosti

Viete, keby Terminator: Resistance vyšiel v roku 2009, tak by som vám asi práve oznámil, že sa jedná o nadpriemerný titul, ktorý si zaslúži Váš čas a peniaze. Ak by vás zaujímalo, tak hra za 59,99€ (Xbox Store) ponúka celé 4 hodiny herného času. CELÉ ŠTYRI HODINY!! No dnes, ak nemáte kam dať peniaze, tak Vám radšej pošlem svoj IBAN a môžete prispieť na môj už tak prázdny účet.

Bohužiaľ, nový Terminátor je naozaj ako z minulého desaťročia. Samotný príbeh hry je viacmenej priemerný a nijak neoslní, ale ani nezahanbí. Váš protagonista sa bude pohybovať buď po lineárnych leveloch, alebo aj po väčších oblastiach, kde budete mať akú-takú voľnosť. Okrem hlavnej questovej línie budete dostávať aj vedľajšie úlohy, ako je nájsť psíka pre vášho kamaráta Timmyho alebo bedňu s náradím pre starúcha. Všetky tieto úlohy sa už dakedy dakde vyskytli, takže nečakajte dávku kreativity. Celá hra je generická a dostával som pri jej hraní slušné dávky úzkosti a depresie. Najhoršie na tom celom je, že som si tento titul vybral na recenziu sám.

Chudokrvný Fallout

V hre nájdete aj RPG prvky. Máte vlastný inventár, skilly a collectibles, teda archív dokumentov, ktoré hľadáte po celej hre. Je tu vidieť aspoň ako-taká snaha vývojárov dokresliť príbeh s pomocou collectiblov. Samotný inventár nie je nejako rozdelený a máte takpovediac všetko nahádzané na jednej kope. V skilloch si môžete zväčšovať miesto pre odpad, ktorý budete so sebou statočne nosiť. V hre nájdete rôzne lekárničky či konvenčné zbrane ako útočné pušky, samopaly, brokovnice, pištole, ale aj nekonvenčné futuristické zbrane, ktoré robia „pif pif“ a strieľajú laserové lúče.

Pokiaľ si porovnáte jednotlivé zbrane, zistíte, že vývojári si s nimi veľkú prácu nedali. Nejde ani tak o vizuál, ako o celkovú funkčnosť zbraní. Je jedno, či strieľate brokovnicou alebo pištoľou. Všetko má rovnaký spätný ráz a doteraz sa neviem zbaviť pocitu, že ma poslali dobiť Skynet so zbraňami z Aliexpresu za 9,90. Takže okrem týchto guličkoviek máte k dispozícii aj raketomet. Podotýkam, že s laserovým zameriavačom! ? Such futuristické. ?

Terminator Resistance

V prípade, ak sa presuniete do zložky Skills, tak tam nájdete tri stromy a to Combat, Science a Survival. Dokopy máte 9 skillov, ktoré si vylepšujete. Medzi nimi už spomínané úložné miesto v inventári, otváranie zámkov (1:1 kópia z Falloutu) alebo hackovanie, ktoré je Vám aj tak zbytočné, lebo na vyriešenie všetkých problémov Vám stačí raketomet. Inak hackovanie prebieha pomocou jednoduchej minihry. Skrátka sa musíte so štvorčekom dostať z bodu A do bodu B bez toho, aby Vás trafili objekty premávajúce po obrazovke.

Bezmenné tváre

Najhoršie dopadli asi modely postáv a hlavne ich mimika. Ich tváre pripomínajú botoxom napichaný pomaranč. Nevedia vyjadriť žiadne emócie, ale zato poker by s nimi bolo určite obtiažne hrať. Celkovo je grafické spracovanie naozaj veľmi podpriemerené a aj samotná interakcia s postavami je lineárna a jednotlivé dialógy sú priamočiare. Oceňujem kvalitný soundtrack, ktorý vykresľuje celý post-apo svet priam perfektne. Nuž, aspoň nejaké pozitívum.

Okrem zbraní máte u seba baterku, na ktorej nie je nič špeciálne, avšak okrem tohto vybavenia máte vo výbave aj nočné videnie, s ktorým vidíte nepriateľov cez steny. Takže vývojári pridali do hry klasický wallhack.

Terminator: Resistance je bohužiaľ veľké sklamanie a za 59,99€ dostanete podpriemernú strieľačku s RPG prvkami pripomínajúcimi Fallout, ktorý vyvíjali niekde v jaskyni. Ak vám môžem poradiť, kúpte si titul, ktorý je hodný peňazí. Toto za plnú cenu naozaj nie.

Terminator: Resistance

3.3/10