RECENZIA Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 Recenzia

Druhý diel Sniper: Ghost Warrior Contracts (ďalej SGWC) k nám prišiel, avšak s malým očakávaním. Prvý diel nedopadol najlepšie v našom hodnotení, tak snáď tentokrát to dopadne lepšie. Poďme sa na to pozrieť!

GAMEPLAY

Gameplay viac menej zostal nemenný ako v predošlom diely: je to na vás. Avšak, prišla krásna zmena a to sniping na extrémne vzdialenosti. 3 z 5 máp boli nadizajnované na odstreľovanie na veľkú vzdialenosť, cez 1000m. Krásne si viete pozrieť celý priestor, kto kde je a premyslieť si prístup k splneniu úlohy. Zostaňte na kopci a krásne jednou ranou zlikvidujte cieľ alebo tam nabehnite a rozprášte celú základňu. Taktiež viete používať drona na hackovanie alebo označovanie cieľov, tak ako v minulom dieli.. lenže teraz sa to cítilo viac ako Ghost Recon..

Klasicky máme rozdelených nepriateľov na kategórie ako dôstojníci alebo heavy. Je tu malý problém s heavy, ich štít tváre trochu moc tankuje strely zo sniperky s normálnymi nábojmi. Musel som použiť 5+ nábojov, aby som sa dostal cez balistický plast, ktorý je odolný voči kalibrom z pištole. Nezastaví ani muníciu z kalašnikova… Cez helmu som prešiel v pohode a zneškodnil som heavy na jeden zásah.

Taktiež som bol veľmi nemilo prekvapený. Úprimne sa do odstreľovačiek nevyznám, ale do iných zbraní a doplnkov už áno. Ako druhú zbraň hneď dostanete AK, ktorý strieľa muníciu 5.56 NATO (štandardná do AR-15, M4…), lenže tu nastal problém. Developeri nám dali tlmič PBS-4, ktorý pasuje na kalašnikovi 5.45×39. V realite by nastali nepríjemné problémy.

Čerešničkou na torte bolo, keď som dal holografický kolimátor na spomínané AK a red-dot na pištoľ. Oba sú namodelované podľa veľmi populárnych kolimátorov a musím povedať, že mi pri tom trochu vrela krv.

GRAFIKA

Myslím, že v tejto rubrike nemám čo vytknúť. Scenérie sú nádherné, rozhodne veľmi dobre spracovali pustatinu a celkovo sa cítim, ako keby na mňa pražilo slnko. Pre väčšie vtiahnutie odporúčam hrať priamo na slnku. Samozrejme nezostanete iba v púšti, ale pochodíte celú krajinu, kde nájdete veľa rozličných scenérií. Detaily tiež nechýbajú hlavne, čo sa týka rán po guľkách a gore, ktorý v hre nájdete v hojnom počte. Spomalené zábery nechýbali ani tu, kde tiež si môžete nastaviť frekvenciu ich aktivácie v nastaveniach. Čím viac tým lepšie.

DEJ

Po atentáte na vládcu fiktívnej krajiny Kuamar, ktorá sa nachádza medzi Libanonom a Sýriou, sa dostala k moci jeho žena: Bibi Rashida. Udržala si vojenskú podporu, od tzv. Zarza klanu a taktiež získala nového spojenca Larsa Hellströma. Bohužiaľ, Bibi je skorumpovaná a odopiera práva ľuďom. Lars je zase extrémne talentovaný hacker, ktorý pomáha rozširovať propagandu Bibi a tiež kontroluje internet v krajine.

Vašou úlohou ako Raven, ktorý je tiež žoldnier, je eliminovať týchto dvoch nebezpečných ľudí spolu s ich vybranými „poskokmi“, ktorí vám dajú zabrať. Keďže to by bolo moc jednoduché, tak proti vám stojí myriada vojakov a samozrejme vaši rivali. Rivali sú trénovaný žoldnieri, ktorí vám dajú zabrať. Boli najatí, aby eliminovali každého kto stojí v ceste.

Bohužiaľ, tento príbeh znie moc povedome, prakticky cez kopirák z predošlej hry. Niečo podobné sme zažili na Sibíri, kde sme snažili zosadiť z moci, novovytvorenej krajiny tyrana. Toto ma bohužiaľ tiež sklamalo, aj keď zase to je rana istoty, že to zaujme.

ZHRNUTIE

Gameplay sa rozhodne cíti lepšie ako z predošlého dielu. Mapy sú rozhodne lepšie spravené, tentokrát som sa tam nestratil. Taktiež FPS boli o dosť lepšie na tom, avšak som mal screen tearing, našťastie to nebolo nič hrozné. Tieto kvality veľmi kvitujem, avšak bolo tiež veľa negatív.

Príbeh bol viac menej copypasta len adaptovaný na blízky východ, čo bolo dosť sklamanie, ale nie niečo neočakávané. Najviac, čo ma naštvalo bolo očividné zanedbanie realizmu zbraní. Podľa názvov je zjavné, že developeri nemali licenciu na ich originálne pomenovania, ale s tlmičom a kolimátormi to bola výslovná ignorancia. Zrejme len málokoho to vyvedie z miery, ale osobne to nemôžem prehliadnuť.

Hru by som rozhodne neohodnotil ako simulátor, dokonca ani približovaním sa k realite. Sniping, teoreticky, by mal byť rozhodne lepšie na tom ako ostatné prvky. Samozrejme nemôže to byť úplne podľa reality, lebo to by sa človek nezabavil. Z niekoľkých rôznych módov obtiažnosťi, ktoré si viete zvoliť pri začiatku hry, si viete vybrať ten váš šálok kávy. Samozrejme prístup k splneniu úloh je iba na vás a hru si urobíte takú ťažkú ako sami chcete.

Sniper: Ghost Warrior Contracts 2

Celkový verdikt

5.3/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika

Martin Botlo

Hardbass and Kvas

Pridaj komentár