Tim Sweeney vysvetľuje, prečo Microsoft musel priniesť Xbox Play Anywhere
Služba Xbox Play Anywhere je podľa nás skvelá, no niektorí to pojali, akoby ich Microsoft bodol nožom do chrbta. S týmto konceptom totiž budúce exkluzivity pre Xbox One ostávajú len konzolovými exkluzivitami, dostupné sú však aj na PC.
Tim Sweeney, šéf Epic Games a jeden z najrenomovanejších vývojárov sveta, však v tom má jasno. Hovorí, že Microsoft jednoducho nemal na výber a v súčasnom svete je preň dôležité udržiavať Xbox Play Anywhere koncept. Problém tkvie v aktuálnej, mladej generácii hráčov, ktorí uprednostňujú občasné hranie na mobiloch a miesto konzol preferujú PC. Preto, aby mohli byť značky ako Halo, Gears of War či Forza relevantné aj v budúcnosti, je pre Microsoft dôležité predávať tieto hry aj na počítače. Tejto stratégii sa vlastne Microsoft prispôsobuje aj s Project Scorpio a preto vytvára jednotný ekosystém Xbox a ruší generácie.
Podľa Sweeneyho sme mohli vraj počas vianočnej sezóny sledovať pokles záujmu o konzoly. Xbox One a PlayStation 4 zaujímajú predovšetkým starších, ktorí na konzolách vyrastali a pre ktorých je ultra-pohodlné sedieť pred televízorom niekoľko hodín a užiť si tam nejakú kvalitnú hru. Mladá generácia totiž preferuje mobily a hry chápe skôr ako služby – nemusia ich hrať permanentne, stačí, keď si ich zahrajú z času na čas. Tomu sa začínajú prispôsobovať aj viaceré veľké štúdiá. Napríklad Ubisoft čoraz viac hier presúva do online podoby s epizodickým dopĺňaním obsahu a mikrotransakciami.
Pre mladšiu generáciu je totiž takéto hranie pohodlnejšie. Takisto aj Rockstar sa prispôsobil s GTA: Posledná hra síce priniesla kvalitný singleplayer (hoci som mal pocit, že oproti San Andreas po dohraní už nič neponúkal), ale dojnou kravou je multiplayer. Ten dostáva neustále nové dodatky a dokonca sa hovorí, že v ďalších mesiacoch či rokoch uvidíme aj nové mapové expanzie, ktoré budú samostatne predávané. Je však zrejmé, že tieto expanzie už neponúknu singleplayer, ako sa pôvodne očakávalo..
Mimoriadne dobre našliapnuté to má, aspoň podľa mňa, HITMAN. Ten dokázal nájsť zlatú strednú cestu medzi singleplayerom a kontinuitou. Vychádza totiž seriálovou formou, pričom každá epizóda vychádza po určitom čase a ponúka rozšírenie príbehu. Ale, hru takto človek neprejde okamžite a má dôvod sa k nej vracať. Teda, ak ho hra baví. Možno by som vytkol cenu 10€ za epizódu, ale budiž. Hra tiež prináša pravidelné Elusive Target kontrakty, ktoré taktiež dávajú dôvod hru znovu zapnúť.
Obrovský potenciál presadiť sa má v tomto smere určite Nintendo Switch. Konzola totiž presne odpovedá záujmom hráčov a tvorí kombináciu domácej konzoly a handheldu, na ktorom sa dá hrať kedkoľvek. Tejto konzole sa venujeme aj na Xboxeri, očakávame, že bude úspešná!
via Sector