Project Scorpio: Microsoft dodržal sľub a pripravuje obrovský comeback!
Presne podľa plánu zverejnila Digital Foundry exkluzívne detaily o pripravovanom Projecte Scorpio, novom Xboxe, ktorý dorazí na trh už túto zimu s podporou VR, 4K bez kompromisov a najvýkonnejším konzolovým hardvérom súčasnosti.
Microsoft pokladá Project Scorpio za skutočne ambiciózny projekt, vďaka ktorému by sa mal Xbox vrátiť na správnu koľaj. Už pôvodná 360 bola obrovským úspechom, v predajoch dokonca porazila PS3, no s príchodom novej generácie konzol spravilo staré vedenie niekoľko prešľapov, kvôli ktorým sa Xbox One stal na dlhú dobu terčom posmechu. Lenže ešte stále existuje možnosť sa vrátiť na výslnie vo veľkom štýle. Aj preto si Microsoft do Redmondu zavolal redakciu Digital Foundry, aby ukázal, že si je novou konzolou 100% istý.
Project Scorpio má byť určený pre úplne iné publikum než Xbox One S a preto Microsoft čaká, že nebude veľmi zasahovať do jeho predajov. Lenže už vieme, ako to chodí, že Scorpio je skrátka novší a tým pádom oň bude výrazne väčší záujem. Odrazí sa to však aj na jeho cene, keďže Scorpio je pokladané za prémiovú konzolu, a cenu z prepočutej konverzácie sme už zverejnili v osobitnom článku. Konzola ako taká sa vyznačuje poriadnym hardvérom: o 4GB viac RAM než PS4 Pro (12GB), UHD BluRay mechanika a špičkové state-of-the-art chladenie.
Čo sa grafického čipu týka, ten dosahuje výkon 6 teraflopov, presne ako bolo sľúbené. Microsoft sa v tomto ohľade inšpiroval priamo PC architektúrou, nie tradičnými konzolami. Tým pádom radikálne zmenil spôsob, akým sa vyvíjajú herné konzoly. Microsoft tiež potvrdzuje, že grafická karta má aj hardvérovú podporu pre checkerboarding a ostatné techniky, ktoré môžu vývojári použiť, ak to bude nutné. Microsoft očakáva, že tieto využijú najmä hry, ktoré na Xbox One klesajú pod 900p.
Niektoré prvky architektúry Scorpia však boli vylepšené tak, aby bol hardvér ešte výkonnejší než PC ekvivalent s rovnakým výkonom na papieri. Presnejšie tu bol vylepšený Shader Compiler, ktorý je oveľa úspornejší než ten na PC, ďalej sa na optimalizáciu využíva PIX a v neposlednom rade disponuje Scorpio špecifickými API rozhraniami. Svojim skutočným výkonom sa tak Scorpio podľa redaktora približuje ku GTX 1070 alebo kartám AMD Fury X. Presne takto sa chovalo demo Forza 6 na Scorpiu. Bežalo pri 4K 60fps bez problémov. Naopak hi-end zostava s GTX 1060 a ultra settings mala framedropy.
Socrpio však nie je len o 4K. Microsoft myslí aj na tých, ktorí dnes majú Full HD televízory a preto budú hry na Scorpio musieť podporovať supersampling pri Full HD. Teda že sa Scorpio postará o krásny grafický zážitok kdekoľvek, čo PS4 Pro nezvykne plniť. Takisto musia mať hry rovnaký alebo vyšší framerate než na Xbox One. Hardvér je pripravený na prácu s Lanczos filtrom, ktorý je pokladaný za jeden z najlepších v súčasnosti. Zabezpečí to špičkový antialiasing a bohatší grafický vizuál so všetkým okolo toho. Konzola sa tiež pýši rýchlejším loadingom, žiadnym tearingom a hladšou plynulosťou.
Scorpio má tiež dávať hráčom slobodu výberu. Kým na PS4 Pro sa zvykne viacero hier prispôsobiť priamo televízoru, u Scorpia chce Microsoft sprístupniť hráčom všetky nastavenia – rozlíšenie, framerate a ďalšie.
via Eurogamer