Hideo Kojima povedal, prečo toľko moderných AAA titulov trápi zlá kvalita
Herný priemysel sa v posledných rokoch výrazne zmenil vďaka vzostupu niekoľkých veľkých značiek. Preto je pochopiteľné, že sa k zmenám sem-tam vyjadrí niekto, kto sa pohybuje v tomto odvetví dlho. Napríklad Hideo Kojima.
Na svojom Twitteri sa rozpovedal o zmenách, ktorými si prešiel herný priemysel a na rovinu povedal, že tieto zmeny sú zlé. Na mysli má najmä praktiky, aké sú typické napríklad pre Ubisoft, kde na vývoji jednej hry pracuje X štúdií po celom svete. Podľa neho má outsourcing prakticky deštruktívny dopad na finálny produkt, na ktorom je vidno, že bol pozliepaný bez jednotnej vízie.
Game creation is different from film making. Let’s say we imagine “a hallway the player is meant to walk down according to the game design.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 5, 2017
Aby sa podarilo vytvoriť skutočne úspešnú akčnú hru, jej vývoj by mal byť sústredený na jedno štúdio, ktoré má ucelenú predstavu a vie sa lepšie venovať vývoju hry. Vie spraviť prácu kvalitnejšie, čo však značí aj drahšie náklady na vývoj, keďže veľkí vydavatelia robia outsourcing práve z dôvodu šetrenia peňazí. Faktom je totiž, že zamestnanci v Bukurešti asi nebudú musieť zarábať toľko, čo ich kolegovia z Montrealu. Inokedy to však môže súvisieť jednoducho so skúsenosťami ľudí medzi dvomi štúdiami.
Vývoj hier cez internet, ako to Kojima nazval, prináša vážnejšie problémy. Meškajúce rozhodnutia, oneskorené reakcie ostatných štúdií alebo dozor na diaľku znižujú efektivitu produkcie a tak je väčšinou treba celú vec prerobiť. Najlepším riešením v takomto prípade by bolo mať v každom štúdiu jednu zodpovednú osobu, ktorá by na dennej báze vylaďovala tie časti hry, ktoré vyvíjajú v danom štúdiu a výsledný produkt by tak do seba zapadal.
An action game can never be completed by ordering from a blueprint and assembling parts off a factory line.
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) September 5, 2017
via WCCFTech
Pro názory a kvalitní (dlouhé) rozhovory si kupuju časopis Level. Klasických recenzí je na netu spousta, ale profilové články raději čtu v papírové formě.