Zatvorené štúdio obvinilo Microsoft za krádež technológii v 22 hrách vrátane Tomb Raider
Americká firma Terminal Reality, ktorá ukončila funkčnosť v roku 2013, obvinila Microsoft za údajné porušenie patentov súvisiacich s technológiami, ktoré boli použité v celkovo 22 hrách.
Právnici zrušenej firmy tvrdia, že Microsoft ako vydavateľ porušil dva patenty týkajúce sa metód grafického osvetlenia a tieňovania v hrách. Celkom prekvapivo mal softvérový gigant použiť patentované technológie bez povolenia v hrách, ktoré využívajú buď vlastné alebo cudzie enginy. Medzi nimi sa spomína Unreal Engine 4, CryEngine 3 a 4, RenderWare, Forge, Forzatech, Northlight, Unity, Foundation, Halo Engine alebo engine použitý v hre Alan Wake.
Ten je zároveň jednou z 22 hier, ktorými sa mal Microsoft previniť. Na čom by nebolo nič, nebyť faktu, že právnici obvinili Microsoft aj za použitie technológii v hrách, s ktorými nemá prakticky nič spoločné! Maximálne tak marketingové dohody a práva na časovú exkluzivitu. Medzi hrami totiž nájdeme aj PUBG (PUBG Corp., Bluehole Inc), Dead Rising 3 (Capcom), alebo Rise of the Tomb Raider (Crystal Dynamics, Square Enix).
Ostatné hry zo zoznamu zahŕňajú: Alan Wake, sériu Crackdown, zrušené Fable Legends, Forza Motorsport 6 a 7, Gears of War 4, Halo 4, Halo 5: Guardians, Halo: Reach, Kalimba, Ori and the Blind Forest, Quantum Break, ReCore, Ryse: Son of Rome, Sea of Thieves, State of Decay a Super Lucky’s Tale.
Poškodená firma tvrdí, že počas svojej funkčnosti v rokoch 1994 – 2013 vyvinula niekoľko hier vrátane Nocturne, Bloodrayne, Kinect Star Wars či Ghostbusters: The Video Game. Firma tiež vyvinula svoj vlastný grafický engine, Infernal Engine, ktorý je využívaný v mnohých jeho hrách.
via WCCFTech