DigitalFoundry analyzovali Tom Clancy’s The Division na Xbox One X
Ešte v deň 4K updatu pre Tom Clancy’s The Division sa objavilo porovnanie, ktoré potvrdzovalo výrazný grafický pokrok Xboxu One X oproti PS4 Pro. Je to však jediná zmena? Na detailnejšie porovnanie sa pozreli DigitalFoundry.
DigitalFoundry potvrdili, že hra im veľmi často bežala v 3840 x 2160 rozlíšení. Hra však využíva dynamické rozlíšenie a z 30 testovaných scén došlo k poklesu rozlíšenia len v jednej – aj to na 3392 x 1908. The Division si v danom prípade zachoval 88% natívneho rozlíšenia, čo je naozaj slušné.
Pre porovnanie hra beží na PS4 Pro maximálne v rozlíšení 3200 x 1800, teda v ešte nižšom, než k akému sa „zníži“ Xbox One X. Bežne v uliciach potom hra beží v 3072 x 1728 a pri intenzívnej prestrelke klesá k 2458 x 1382. DigitalFoundry ale dodávajú, že temporálny antialiasing robí svoju prácu dobre a zabezpečuje, že obraz je celkom čistý.
Dokonca došlo k zopár vizuálnym upgradom po boku vyššieho rozlíšenia. Zahŕňa to vylepšené odlesky, screen-space tiene a vyššie detaily objektov. Jedná sa však o veci, ktoré pri bežnom gameplayi nie sú ľahko pozorovateľné a všimnete si ich pri prizoomovaní obraz. Kvalitatívne sú však tieto vylepšenia, aj napriek tomu, že si ich mnohí hráči zrejme nevšimnú, lepšie, než na konkurenčnej platfore. Podľa DigitalFoundry došlo aj k zvýšeniu rozlíšenia textúr, čo je viditeľné na menších objektoch. Takisto došlo k vylepšeniu anisotropického filtrovania na zemi.
Z hľadiska plynulosti hra beží aj naďalej pri 30fps, tentoraz už o niečo stabilnejšie oproti klasickej konzole. Je to aj tým, že dochádza k poklesu rozlíšenia v prípade vyššej záťaže. K poklesu na 25fps dochádza na obrazovke, kde si vytvárate postavu. Titul sa tiež snaží vyhýbať tearingu pomocou adaptívneho V-Syncu, ktorý je prítomný aj na základnom hardvéri. Tu má PS4 Pro navrch, pretože využíva plný V-Sync a trhanie obrazu je minimalizované. Na Xbox One X k nemu dochádza pravidelne vo vrchnej časti obrazovky.