RECENZIA DeadCore – Chýbali vám portály? Tu sa zabavíte aj bez nich
Túto recenziu som pôvodne začínal príbehom, ako sa Valve vykašľalo na hry a že tituly ako Half-Life 3 alebo Portal 3 ostanú navždy v zabudnutí. Karta sa ale obrátila (doslova), keď Valve predstavilo kartovú hru. Marc Laidlaw medzitým vydal príbeh HL3 na internete a Portal 3 sa dočkal duchovného nástupcu v podobe indie titulu DeadCore.
Hra od indie vývojárov má totiž veľmi blízko k sérii Portal. Z hlavnej postavy uvidíte len jej DeadCore Gun, prechádzate čoraz ťažšími logickými levelmi a sem-tam sa uhýbate hrozbám ako sú lietajúce kocky, turrety alebo lasery. Chýbajú tu už len portály. Úprimne mi tu však ani nechýbali.
DeadCore je totiž hrou, ktorá sa odohráva v spustošenom virtuálnom svete, kde existuje len cesta vpred a kde častokrát narazíte na pocit bezradnosti. Totiž, v DeadCore nemáte nikoho, kto by vám dal pomocnú ruku. Je to len o vás, o vašej rýchlosti a o tom, ako si poradíte v zložitom svete technického chaosu.
Hra má aj príbeh, k tomu sa hráči dostanú zbieraním záznamov v leveloch. Tieto zápisky pomáhajú odpovedať na otázky ohľadom príbehu a uvádza dokonca niektoré postavy. Vo svete DeadCore sa však ukrývajú aj nové skladby, ktoré vám spestria hranie.
Popravde však príbeh nie je v DeadCore až taký významný. Je tu a poteší zvedavcov, ale prioritou v hre je niečo úplne iné. Levely sú hádanky a riešení na ich dokončenie je veľa. Niektoré trvajú dlho, s inými dokážete prejsť level možno aj 10-krát rýchlejšie.
Napríklad, prejdenie prvého levelu mi najprv trvalo 40 minút, na druhý pokus som ho však už prešiel za 16 minút, pretože som poznal trasu a dokonca som narazil na finty, ako si to zrýchliť. Hra vás však do rýchlosti motivuje. Po prejdení každého levelu sa totiž zobrazí obrazovka, ktorá ukazuje, ako dlho hráčovi trvalo prejdenie daného levelu + čas celkového „runu“.
Skrátka tu platí, že sa to vždy dá rýchlejšie. Hráčovi k tomu dopomôže aj získavanie powerupov, ako je double jump alebo dash, ktorý sa dá dokonca použiť niekoľkokrát po sebe, vo svojej pokročilej forme. To je presne ten dôvod, prečo niektorí dokázali hru prejsť za pomerne krátky čas (hodinu? hodinu a pol?) a iným, ako mne, to trvalo asi 5 hodín.
Inak, spomínal som vyššie ešte ten DeadCore Gun. Ten je tiež verný pomocník, slúži totiž na omráčenie turretov alebo vypnutie niektorých energetických hrozieb, ako sú napríklad laserové steny či veterné mlyny, ktoré vás k sebe priťahujú. Tiež slúži na zapínanie a vypínanie skokanských mostíkov.
Resumé
V princípe môžeme povedať, že čakanie na kvalitnú logickú hru so zameraním na speedrun je u konca. V DeadCore síce nebudete cestovať portálmi, jeho svet a kolekcia levelov však ponúka veľa riešení a tým pádom obrovskú opakovateľnosť, ale aj meniacu sa obtiažnosť. Tá sa pohybuje niekde medzi „toto má byť ťažké?“ až po „Fuh, človeče, tak toto bolo o fú-DOPR***!!!“. Hra dokonca priamo motivuje hráčov k speedrunom, čiže sa sami prichytíte, ako opakujete niektoré levely len preto, lebo ich chcete prejsť za kratší čas. No a ako vravím, ak by ste chceli na Xbox One hrať niečo na spôsob legendárneho Portalu, tak verte mi, že DeadCore splní túto úlohu na jednotku.
DeadCore
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika