Halo 5 nebudú trápiť problémy, aké vznikli pri Halo TMCC
Problémy, ktoré prenasledovali (a prenasledujú) Halo: The Master Chief Collection, zrejme netreba nikomu pripomínať. Práve dlhodobé problémy s multiplayerom spôsobili, že prvý event Halo Championship Series bol zrušený a že sa Microsoft rozhodol odstúpiť od vydania celej kolekcie Gears of War Remastered a miesto toho začne vydávať jednotlivé diely postupne. Frank O’Connor, ktorý je zodpovedný za vývoj Halo, verí, že práve problémy s multiplayerom vytvorili jeho tvorcom zlé meno a plne si priznávajú svoju chybu. Zároveň však uisťuje, že užívatelia nebudú mať takéto problémy pri hraní Halo 5 cez internet. Na ňom totiž pracuje úplne iný tím a ten sa sústredí len na dotiahnutie Halo 5: Guardians do dokonalosti.
„Nebudeme však odpočívať na vavrínoch alebo sa vyhovárať. Každopádne musím povedať, že pri Master Chief Collection, ktorá beží na 5 rôznycch enginoch, robí na nej 5 rôznych štúdií a 343 ich nakoniec dajú dohromady, je skrátka nechutne veľká komplexnosť a zanechá to stopy,“ povedal O’Connor v rozhovore. Mnohé veci sa mali stať kvôli tomu, že 343 jednoducho nevidelo testovanie. Bolo problém dostať kolekciu do hrateľnej podoby a momentálne prebieha fáza, kedy sa kolekcia zbavuje neduhov, teda hráči dostanú to, za čo zaplatili. Nikdy s tým neprestaneme.