Tona noviniek o Xbox One, Windows 10 a ich spoločnej budúcnosti

Xbox One and Windows 10

Okrem toho, že Microsoft počas konferencie GDC odhalil, že prvou hrou s DirectX 12 bol Star Wars Battlefront, prezradil tiež niekoľko dôležitých noviniek týkajúcich sa spoločnej budúcnosti Windows 10 a Xbox One. Microsoft prezentuje tieto plány už dlhšiu dobu a dokonca to vyzerá, že PC a Xbox One sa budú odlišovať snáď len v exkluzivitách. Avšak niektoré tituly ponúknu cross-play, respektíve cross-platform multiplayer, ako napríklad pripravované Halo Wars 2.

Uňho sa určite tešíme viac na PC verziu než na verziu pre Xbox One, keďže strategické hry sú stvorené pre klávesnicu a myš. Avšak nie je vylúčené ani, že Xbox One začne spolu s Halo Wars 2 podporovať aj počítačové periférie. Rátame však s tým, že sa tak stane len u vybraných titulov, napr. pri RTS stratégiách. No ale uvidíme. Každopádne nám Microsoft odprezentoval celkom zaujímavé veci o Windows 10 aj o Xbox One:

Xbox One

  • Xbox Live má 48 miliónov aktívnych užívateľov.
  • Star Wars Battlefront bola prvá hra s DirectX 12 pre Xbox One
  • Program pre nezávislých vývojárov ID@Xbox One má cez 1 400 registrovaných vývojárov a 200 vydaných hier
  • Microsoft investuje do ochrany proti DDOS
  • Očakávať môžeme Cross-Network Play, Xbox Live Tournaments pre e-Sports (tipujeme, že prvá hra, ktorá to využije, bude Trackmania Turbo) a turnaje. Technológia je vyvíjaná v spolupráci s FaceIt a ESL, pričom prvé tituly vyjdú už tento rok. Vývojári budú môcť taktiež organizovať vlastné turnaje.
  • Univerzálne Windows Aplikácie pre Xbox One budú sprístupnené v priebehu leta. Viac info na //Build konferencii 30.3.

Windows 10

  • 200 miliónov užívateľov
  • Hráči odohrali 4 miliardy hodín v hrách
  • Hráči streamovali hry z Xbox One na Windows 10 6,6 milióna hodín
  • Tržby z plateného obsahu sú 2x vyššie než pôvodne. Znamená to tiež 4,5x nárast na jedno zariadenie

Xbox One Windows 10 streaming

Universal Windows Platform (UWP)

  • Cieľom je vytvoriť jednotné prostredie, ktoré uľahčí prácu vývojárom multiplatformových hier (PC, Xbox One, Win Phone)
  • Rise of the Tomb Raider a Gears of War: Ultimate Edition sú prvé UWP hry
  • Čoskoro nasleduje Ori and the Blind Forest: Definitive Edition a Quantum Break
  • Vylepšená kompresia a balenie aplikácií
  • UWP aplikácie dostanú možnosť vypnúť V-Sync a pribudne tiež podpora G-Sync a Free Sync.
  • Zlúčenie obchodov Xbox Store a Windows Store prebehne už tento rok. Pribudne tu podpora in-app nákupov (DLC), bude možné kupovať bundle aplikácií/hier za zvýhodnenú cenu, ďalej bude možné si tu predobjednať nové tituly a dokonca sa bude dať aktivovať predplatné (napr. EA Access) priamo cez Store. Doteraz k tomu bolo potrebné stiahnuť si danú aplikáciu a aktivovať si členstvo v nej.
  • Microsoft oznámi veľa noviniek o UWP počas //Build konferencie 30.3.

DirectX 12 / Dev

  • Plná podpora Multi-GPU kombinácií Nvidia SLI a AMD CrossFire v DirectX 12. Podpora už zahrnutá do Ashes of Singularity, čoskoro pribudne aj do Gears of War: Ultimate Edition
  • Vylepšený Shader Compiler a Shader Model 6 v dohľadnej budúcnosti. Očakávať možno zlepšenie grafiky v hrách.
  • Pribudne podpora HDR TV a Wide-Color Gamut monitorov. Znamená to teda ešte realistickejšiu grafiku na týchto televízoroch a monitoroch.
  • Microsoft pripravuje Xbox One Utility app pre PC, ktorá umožní vývojárom monitorovať vyťaženie hardvéru konzoly pri testovaní hier.
  • V roku 2017 bude spustené Universal Development Center, vývojárske stredisko umožňujúce vývojárom súčasne vyvíjať hry pre Windows 10 aj Xbox One.

DirectX 12

via Sector

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *