Tona noviniek o Xbox One, Windows 10 a ich spoločnej budúcnosti
Okrem toho, že Microsoft počas konferencie GDC odhalil, že prvou hrou s DirectX 12 bol Star Wars Battlefront, prezradil tiež niekoľko dôležitých noviniek týkajúcich sa spoločnej budúcnosti Windows 10 a Xbox One. Microsoft prezentuje tieto plány už dlhšiu dobu a dokonca to vyzerá, že PC a Xbox One sa budú odlišovať snáď len v exkluzivitách. Avšak niektoré tituly ponúknu cross-play, respektíve cross-platform multiplayer, ako napríklad pripravované Halo Wars 2.
Uňho sa určite tešíme viac na PC verziu než na verziu pre Xbox One, keďže strategické hry sú stvorené pre klávesnicu a myš. Avšak nie je vylúčené ani, že Xbox One začne spolu s Halo Wars 2 podporovať aj počítačové periférie. Rátame však s tým, že sa tak stane len u vybraných titulov, napr. pri RTS stratégiách. No ale uvidíme. Každopádne nám Microsoft odprezentoval celkom zaujímavé veci o Windows 10 aj o Xbox One:
Xbox One
- Xbox Live má 48 miliónov aktívnych užívateľov.
- Star Wars Battlefront bola prvá hra s DirectX 12 pre Xbox One
- Program pre nezávislých vývojárov ID@Xbox One má cez 1 400 registrovaných vývojárov a 200 vydaných hier
- Microsoft investuje do ochrany proti DDOS
- Očakávať môžeme Cross-Network Play, Xbox Live Tournaments pre e-Sports (tipujeme, že prvá hra, ktorá to využije, bude Trackmania Turbo) a turnaje. Technológia je vyvíjaná v spolupráci s FaceIt a ESL, pričom prvé tituly vyjdú už tento rok. Vývojári budú môcť taktiež organizovať vlastné turnaje.
- Univerzálne Windows Aplikácie pre Xbox One budú sprístupnené v priebehu leta. Viac info na //Build konferencii 30.3.
Windows 10
- 200 miliónov užívateľov
- Hráči odohrali 4 miliardy hodín v hrách
- Hráči streamovali hry z Xbox One na Windows 10 6,6 milióna hodín
- Tržby z plateného obsahu sú 2x vyššie než pôvodne. Znamená to tiež 4,5x nárast na jedno zariadenie
Universal Windows Platform (UWP)
- Cieľom je vytvoriť jednotné prostredie, ktoré uľahčí prácu vývojárom multiplatformových hier (PC, Xbox One, Win Phone)
- Rise of the Tomb Raider a Gears of War: Ultimate Edition sú prvé UWP hry
- Čoskoro nasleduje Ori and the Blind Forest: Definitive Edition a Quantum Break
- Vylepšená kompresia a balenie aplikácií
- UWP aplikácie dostanú možnosť vypnúť V-Sync a pribudne tiež podpora G-Sync a Free Sync.
- Zlúčenie obchodov Xbox Store a Windows Store prebehne už tento rok. Pribudne tu podpora in-app nákupov (DLC), bude možné kupovať bundle aplikácií/hier za zvýhodnenú cenu, ďalej bude možné si tu predobjednať nové tituly a dokonca sa bude dať aktivovať predplatné (napr. EA Access) priamo cez Store. Doteraz k tomu bolo potrebné stiahnuť si danú aplikáciu a aktivovať si členstvo v nej.
- Microsoft oznámi veľa noviniek o UWP počas //Build konferencie 30.3.
DirectX 12 / Dev
- Plná podpora Multi-GPU kombinácií Nvidia SLI a AMD CrossFire v DirectX 12. Podpora už zahrnutá do Ashes of Singularity, čoskoro pribudne aj do Gears of War: Ultimate Edition
- Vylepšený Shader Compiler a Shader Model 6 v dohľadnej budúcnosti. Očakávať možno zlepšenie grafiky v hrách.
- Pribudne podpora HDR TV a Wide-Color Gamut monitorov. Znamená to teda ešte realistickejšiu grafiku na týchto televízoroch a monitoroch.
- Microsoft pripravuje Xbox One Utility app pre PC, ktorá umožní vývojárom monitorovať vyťaženie hardvéru konzoly pri testovaní hier.
- V roku 2017 bude spustené Universal Development Center, vývojárske stredisko umožňujúce vývojárom súčasne vyvíjať hry pre Windows 10 aj Xbox One.
via Sector