RECENZIA Hot Wheels Unleashed: Spomienky na detstvo sprznené mikrotransakciami

Recenzia Hot Wheels Unleashed

Ako každý malý chlapec, aj ja som sa rád hral s autíčkami a samozrejme medzi moje najobľúbenejšie patrili tie zo série Hot Wheels. Ubehlo 20 rokov a súčasná generácia si môže užiť tieto kvalitné závodné stroje aj vo virtuálnej podobe. Áno, Hot Wheels Unleashed je titul, ktorý vás zoberie do minulosti.

A o čom teda je?

Samozrejme je to závodná hra hraná z pohľadu tretej osoby. V hre preberáte kontrolu nad vozidlami série Hot Wheels a preteká proti iným protivníkom v miniatúrnych závodných dráhach umiestnených na rôznych miestach a prostrediach, ako je garáž, kuchyňa alebo spálňa. Vozidlá uvedené v hre je možné vylepšovať. Okrem toho môžete pozbierať až 66 rôznych strojov. Hot Wheels Unleashed takisto ponúka režim kariéry, multiplayer, co-op a editor tratí a prostredia.

To je asi taká základná charakteristika hry. Bohužiaľ, temné sily zavítali aj sem. Vyzerá to, že EA má nového učňa, ktorý sa rozhodol, že už teraz si môžete k základnej hre kúpiť rovno 2 Season Passy. Tie sprístupnia podľa všetkého nové autíčka a trate. Samozrejme tu nájdete aj lootboxy, ktoré po otvorení odomknú náhodné autíčko z kolekcie.

Samotný box stojí 500 zlatých – za 1 vyhratý závod obdržíte 50 zlatých. Viete si asi predstaviť, kam t celé smeruje. Už teraz si môžete kúpiť špeciálne autíčka za reálne peniaze. Jedno autíčko stojí 1€. Je len otázkou času, kedy si budete môcť zakúpiť aj samotné zlaťáky a tak sa pustiť do množstva loot boxov. V detskej hre za 50€ je to neprípustné.

Každé autíčko má určité hodnotenie a to od Common, cez Legendary až po ultimátne Super Treasure. Našťastie aj bežné autíčko si vete vylepšiť na vyššiu úroveň pomocou súčiastok, ktoré samozrejme tiež získavate za výhru v pretekoch. Okrem toho si viete svoj stroj pomaľovať podľa Vašej predstavivosti. Našťastie zadarmo. Skrátka hra má správne nabehnuté na Pay-to-Win systém.

Hot Wheels Unleashed

Bez príbehu

Kampaň pre jedného hráča neobsahuje žiadne príbehové pozadie, iba jednu veľkú mapu, na ktorej nájdete presne 52 klasických závodov, 32 Time Attack závodov, 5 bossov a 9 secretov. Jeden závod trvá zhruba 3 minúty, takže sa pomocou jednoduchej matiky viete dostať k hernej dobe samotného singleplayeru. Prejsť ho vám potrvá necelých 5 hodín. Je to naozaj krátka doba, okrem toho nečakajte, že tých 80 závodov sa bude odohrávať v jedinečných lokáciách. Dokopy je k dispozícii iba 5 tratí, ktoré sa opakujú. Za víťazstvo v závodoch môžete obdržať zlaťáky, súčiastky, súčiastky vhodné na stavbu vlastnej trate a samozrejme veci do bytu, v ktorom sa to všetko odohráva.

Multiplayer, co-op a Sims

Samozrejme tu nájdete aj multiplayer, v ktorom máte možnosť Quick Match alebo si vytvoriť svoju vlastnú Lobby a do nej pozvať svojich kamarátov. Hra viacerých hráčov bežala prekvapivo plynulo, aj keď sme mali často pocit, že autá protivníkov majú výkon skutočných áut, keďže nebola šanca sa dostať na prvé miesto. Každopádne, multiplayer funguje bezproblémovo. Okrem toho hra ponúka aj co-op, ktorý sme bohužiaľ nemali možnosť si vyskúšať. Je však super, že si môžete zahrať na jednej TV s členom rodiny či kamarátom, ktorý k vám prišiel. Viem si predstaviť využitie aj pri domácej párty, ako vhodný doplnok zábavy.

Čo sa týka domu, v ktorom sa hra odohráva. Ten si môžete rôzne upraviť či už farebne alebo si viete meniť aj nábytok. Považujeme to za celkom zbytočnú časť hry, vývojári mohli do hry radšej zapracovať viac tratí.

Hot Wheels Unleashed

Nadpriemerný vizuál

Recenzovaná verzia pre Xbox Series X|S spĺňa všetky štandardy súčasných grafických nárokov. Beží v natívnom 4K rozlíšení na 60fps. Modely áut, trate a prostredia sú skvelo zvládnuté a aj snímkovanie je plynulé. Skrátka, pekný next-gen titul, ktorý ničím nezahanbí.

Hot Wheels Unleashed je arkádová zábava, ktorá vám ponúkne nostalgické momenty plné krásnych autíčiek, ale pomerne málo tratí a hlavne ak sa chcete stať ultimátnym majiteľom celej kolekcie, prichystajte si extra 40€ na dva Season Passy a ďalších niekoľko stoviek eur na prémiové autíčka, ktoré sa už teraz pomaly objavujú v ponuke. Skrátka, základ je skvelý, ale s nepríjemnou pay-to-win pachuťou.

Ak si chcete zahrať iba kampaň, tak vás čaká pomerne málo zábavy za veľa peňazí. Základná hra totiž stojí 40€ (Xzone.sk) / 50€ (Store) a pokiaľ by ste chceli aj spomínané dva Season Passy, tak si prichystajte rovných 90€. Aj keď hra má potenciál zaujať mladšie publikum, prípadne vaše deti, tak očakávajte že vaša peňaženka zažije hotový Mordor – a ani ten Sauron netrpel toľko, ako by ste trpeli vy.

Hra by vedela byť skvelá, zábavná, ale je krátka. Určite odporúčame si titul kúpiť, až bude na hranici 30€ a Season Passy dokúpiť v zľave. Podľa nás najrozumnejšie by bolo radšej za tie peniaze zozbierať si skutočné Hot Wheels autíčka, ktoré budú mať aj do budúcna cenu. Tieto mašiny pritom nájdete za skvelé ceny aj na Facebookovej skupine.

Hot Wheels Unleashed

7/10