RECENZIA Far Cry 6

Far Cry 6 Recenzia

Nový Far Cry 6 od Ubisoftu ma príjemne prekvapil, aj keď prebral veľa assetov z Far Cry 5, tak úžasný slnečný ostrov plný života nám to v dostatočnej miere vykompenzoval. A o čom je teda nová Far Cry?

Náš príbeh sa odohráva na fiktívnom karibskom ostrove Yara (Kuba), kde ako diktátor vládne „El Presidente“ Antón Castillo. Vychováva svojho syna Diega, aby bol jeho nasledovníkom, hráč preberá úlohu partizánskeho bojovníka menom Dani Rojas, ktorý sa pokúša zvrhnúť Castilla a jeho režim.

To by bolo asi tak v skratke. Na začiatku si vyberáte, či budete hrať za ženu alebo muža, potom čo sa ako jediný preživší prebudíte na takzvanom tutoriál ostrove ktorý nás naučí a ukáže nám čo budeme robiť po celú dobu nášho hrania.

Far Cry 6

Zabrať sa musí všetko!!

Ostrov ako taký je naozaj gigantický, je rozdelený do určitých teritórií, kde každému vládne dáky iný patriarcha. Okrem toho jednotlivé oblasti majú označenie nebezpečnosti vyjadrene číselnou hodnotou. Čím väčšiu časť ostrova dobyjete, tým ťažšie bude pre Vás dobyť ďalšie oblasti, pretože toto číslo vždy porastie s každým dobytým územím.

Čaká Vás zaberanie základní, hraničných checkpointov, oblastí kde majú uložené hodnotné zásoby, rádiové stanice, ktoré Vám označia oblasť kde pristanú tieto hodnotne zásoby a Vy sa tam musíte dostať do určitého časového limitu.

Okrem toho tu máte hlavnú príbehovú líniu, ktorá Vás posúva vždy danou oblasťou, ktorej dobývanie si vyberiete. Ak nemáte chuť iba strieľať, ale chcete robiť aj iné aktivity, tak si Ubisoft prichystal pre Vás rybárčenie, kde si takisto upravujete svoju udicu ako zbraň, čo nám došlo vtipné, podľa toho aký druh ryby lovíte tak tomu musíte prispôsobiť aj samotnú udicu.  Okrem toho môžete pretekať so svojimi autami ktoré mate k dispozícii, na nich si viete upravovať svoju výzbroj a výstroj, ako postupujete príbehom tak sa Vám odomykajú ďalšie zaujímavé autá. Dokopy sú bohužiaľ iba 4, ak chcete ďalšie vozy, musíte si ich zakúpiť za skutočné peniaze :-).

Far Cry 6

Jumanji is dat you?

Hra Vám taktiež poskytne takzvané hľadanie pokladov. Jedná sa o vedľajšie misie, ktoré sprevádza tajuplný príbeh a odmena za dosiahnutie cieľa býva veľkorysá. Okrem toho tu mate aj vedľajšie úlohy kde musíte zachrániť potencionálnych veliteľov Vašej bandy ničiteľov. A do tretice tu máte aj súboje kohútov, ktoré sú naozaj perfektne spracované a mohla byť vypustená do sveta ako samostatný titul. Na výber mate rôznych kohútov. Potom tu nájdete misie, ktoré sú takzvane jednohubky a nenadväzujú na žiadnu širšiu dejovú linku.

Guns, lots of guns…

Zbrane, tak tých je tu požehnane. Od pištolí až po raketomety, nájdete tu skratka všetko po čom Vaše sadistické srdiečko zatúži. Každú zbraň si viete upraviť pomocou ostatkov, ktoré nájdete porozhadzovane kade tade po ostrove, potom je tu pušný prach, ktorý nájdete buď v špeciálnych debnách alebo v už spomínaných hodnotných zásobách, ktoré zhadzuje náhodne lietadlo. Každá zbraň je označená jednou až štyrmi hviezdičkami pričom 4 hviezdičky označuje najkvalitnejšiu zbraň. To isté platí aj pri vylepšeniach a módoch u zbraní. Máme tu potom bežné zbrane, unikátne zbrane a legendárne zbrane. Tie legendárne sú ale väčšinou platene. Samotná funkčnosť zbraní a chovanie sa je arkádové, a my sme s tým úplne stotožnení, keďže sa nejedná o simulátor ako napríklad u Army. Myslime si že hra spĺňa všetky štandardy na skvelú a zábavnú arkádovú strieľačku.

Far Cry 6

Chamtivý Ubisoft…

Bohužiaľ Ubisoft miluje moc peniaze a v ich oficiálnom Store si viete zakúpiť niekoľko týchto legendárnych zbraní. Jedna zbraň stojí 3 eurá a ponuka Vám veľké množstvo módov a vylepšení nehovoriac o špeciálnom vizuále danej zbrane. Okrem toho si viete v tomto obchode zakúpiť aj výstroj pre vášho protagonistu. Rôzne zbroje, ktoré takisto zabezpečujú preňho rôzne výhody v boji. Skratka EA, pardon Ubisoft, sa nikdy nezmení a neľúbi sa nám fakt, že pchajú svoje prsty bažiace po peniazoch aj do hry ktorá je primárne pre jedného hráča. Okrem toho tu mate aj klasicky Season Pass za 40 eur. Na tom nevidíme nič zlé, platíte si za dodatočný príbehový obsah.

Výzbroj, ktorá nie je potrebná…

Ako sme už hore spomínali, tak okrem kvalitnej výzbroje si môžete nájsť alebo zakúpiť aj výstroj, ktorú väčšinou nachádzate v debničkách rozmiestnených po ostrove alebo v obchode Ubisoftu. Tento armor má okrem vizuálnej stránky aj určité vylepšenia ktoré Vám pomáhajú prežiť. Úprimne povedané, vidíme to ako úplnú zbytočnosť a ide iba o snahu ako z peňaženiek hráčov dostať čo najviac financií. Na jednu stranu je fajn, že si viete svojho Kena obliekať, ale na druhú stranu by sa nič nestalo, keby tu táto možnosť nebola. Nehovoriac o tom, že tieto zbroje sa dajú zakúpiť iba v bundloch. Jeden stojí až 15 eur. Síce tam máte auto, zbrane a spomínaný outfit, ale sú to naozaj nekresťanské peniaze za digitálny obsah do (prevažne) sólo hry.

Far Cry 6

Zvieratka rôzneho druhu…

Ubisoft vie, ako moc všetci milujeme zvieratka v hrách, takže Vaši Amigovia Vám budú k dispozícii, avšak nie všetkých dostanete takpovediac zadarmo. Dokopy je 7 týchto companionov k dispozícii, z toho dvaja sa Vám odomknú iba ak mate Season Pass zakúpený a jeden ak ste majiteľom buď fyzickej alebo digitálnej zberateľskej edície. Takže opäť chamtivý Ubisosft zasahuje. Aby toho nebolo málo, tak si viete za reálne peniaze zakúpiť rôzne nepotrebné outfity. Myslíme si, že myšlienka spoločníka na cestách je skvelá, dokonca každé zvieratko ma iné špeciálne ability, bohužiaľ sa nevieme stotožniť s myšlienkou, že u 60 eurovej hry by sme mali platiť ďalšie 10tky eur za pridávnych spoločníkov, prípadne za ich oblečenia.

Vizuálna a technická stránka hry…

Far Cry 6 na Xbox Series X beží na 60fps pri natívnom 4K rozlíšení. Hra okrem toho podporuje takzvane HD textúry, ktoré si viete dodatočne stiahnuť (zadarmo), takže prosím nezabudnite na to. Vizuálna stránka hry je naozaj nextgen, východ Slnka je naozaj neskutočný a máte pocit, že sa ocitáte naozaj v tomto ostrovnom raji. Všetky modely postáv, zbraní, geometria objektov, samotná vegetácia a fauna sú zvládnuté na jednotku s hviezdičkou.

Hra si udržuje stálych 60 snímok za sekundu bez toho, aby klesali alebo padali na nehrateľné hodnoty, bohužiaľ v konzolovej verzii nenájdete žiaden Ray Tracing, ktorý by určite Far Cry 6 posunul na ďalšiu úroveň.  Nájdeme tu aj občasné výpadky zvuku, konkrétne zvuky krokov a pozadia. Jedine ako viete tuto chybu opraviť je samotný reštart celej hry. A samozrejme tu mame aj viac humorne chyby ako nekonečné slidovanie nášho protagonistu, alebo koňa ktorý je schopný sa vyškriabať, tam kde by ste sa nedostali ani s SUV za 200k eur. Skratka taký SKYRIM kôň. Okrem týchto chyb sme si nevšimli iné problémy a sme spokojní so súčasným stavom hry.

Far Cry 6

Milované základne…

V celej hre sa nachádza niekoľko takzvaných hlavných základní, tu sa pohybujete z pohľadu 3. osoby. Môžete si tu postaviť 2 obchody a vylepšiť ich až na 3. úroveň. Na vylepšenie používate odpad, ktorý zbierate po celom ostrove. Okrem toho ho viete aj zozbierať z dodavok, ktoré sa presúvajú po ostrove. Buď dodavku ukradnete a doveziete do základne alebo ju vykradnete na mieste za cenu menšieho úlovku. Okrem toho tu nájdete misie s Veliteľmi ktorí pre Vás zhromažďujú peniaze a zásoby. A taktiež tu nájdete Vaše auta, vrtuľníky a lietadla. Je to zaujímavý nápad ale akosi nedomyslený, mali prebrať tuto featuru z hry Assassin‘s Creed Valhalla (recenzia), tam to bolo skvelo spracované.

Far Cry 6

Resumé…

Far Cry 6 je podľa nás tým najzaujímavejším dielom od čias Far Cry 3. Krásny ostrov plný fauny a flóry, kde Vašou úlohou je zaviesť demokraciu na spôsob USA a to láskou a dostatočným množstvom munície. Nový diel tejto hry Vás určite dostatočne zabaví a my Vám ho s pokojným svedomím vieme odporučiť. Určite Vás uchváti ako nás, samozrejme repetitívne zaberanie základní je otravné, ale tento systém tu bol už od nepamäti. Za Xboxer palec hore.

Far Cry 6

8.3/10