História mesta Glass v Mirror’s Edge Catalyst
Mirror’s Edge je hra zasadená do vzdialenej budúcnosti a náležite tomu pripadajú aj mená, či už postáv alebo lokalít v meste Glass. Konieckoncov aj samotné meno mesta, v ktorom sa hra odohráva, je pomenované podľa dominantného prvku v ňom – skla. Sklenené mesto sa potom nachádza vo fiktívnej krajine menom Cascadia.
Tá je ovládaná megakorporáciami a vzišla z národa, ktorý sa volal OmniStat. Tento štát sa držal myšlienky, že všetci sú si rovní a chcel žiť utópiou. Väčšinou sa mu to darilo mierovou cestou, niekedy však musel použiť silu a násilne tak k sebe pripojil iné mestá. Nie všetkým sa ale páčila idea rovnosti a to vyvolalo postupom času nepokoje a štát vedený jednou politickou stranou sa rozdelil na tri časti. Zjavne inšpirovaný pádom komunizmu aj OmniStat padol v novembri/listopadu.
Dôležitú rolu vo vláde OmniStatu mala rodina Krugerovcov. Po páde režimu práve táto rodina uzavrela dohody s ostatnými silnými rodinami a vytvorili Konglomerát, ktorý nakoniec ovládol futuristický svet, respektíve jednu z jeho častí, Cascadiu. K ostatným častiam patrí OmniStat a Sabaeus, tajomný národ založený na silnej náboženskej viere.
Cascadia spočiatku stavala na princípoch demokracie, ale neustále rastúca sila 12 rodín, teraz už korporácií, začlenených do Konglomerátu, spôsobila, že z princípov demokracie sa stali zákony a že sa tento režim postupne menil v tyraniu. Režim navyše rozdelil obyvateľov do troch vrstiev: loCaste ako spodina žijúca v Greylands, midCaste žijúca v mestách a hiCaste, ktorá si užíva svoje bohatstvo a žije oddelene na vrchu pyramídy.
Konglomerát mal tiež svoje pravidlá. Aby existovala určitá forma konkurencie a rivalstvo, v Rade konglomerátu bolo vždy len 9 z 12 rodín a ich prítomnosť v nej sa menila na základe trhového podielu. Životné podmienky v Cascadii sa medzitým zhoršovali, až vyústili v ďalšiu revolúciu, ktorá sa vyžiadala politické obete. Konglomerát vďaka nim ešte zvýšil svoju moc. To sa udialo 15 rokov pred udalosťami v Mirror’s Edge Catalyst.