RECENZIA The Surge
Autori Lords of the Fallen nám priniesli hru, ktorá znovu raz stavia na základoch série Dark Souls. Prináša menšie novinky v herných mechanizmoch, ale priveľmi neriskuje. The Surge prináša zábavnú rúbanicu v sci-fi prostredí, ktorá otestuje vaše schopnosti.
Vžite sa do kože hlavného hrdinu – Warrena, ktorý práve v spoločnosti CREO Industries prežíva prvý pracovný deň. V obrovskom továrenskom komplexe plnom automatizovaných strojov a ľudí v exoskeletoch sa niečo pokazilo a tak namiesto zoznamovania sa s náplňou práce je Warrenovou hlavnou úlohou zoznámiť sa s arzenálom ručných zbraní, ktorými dokáže vcelku efektívne máchať horizontálne aj vertikálne a futuristický exoskelet mu poskytuje potrebnú svižnosť.
Cieľ hry je pomerne stručný, utiecť z továrne a prežiť. V ceste vám bude stáť množstvo protivníkov a bude pre vás životne dôležité vybaviť sa na túto strastiplnú cestu, ktorá vám zaberie priemerne 30-40 hodín. Na výber máte zbrane s príznačnými scifi názvami. Napriek tomu ide stále o jednoručné alebo dvojručné meče, sekery a iné.
Najväčšou inováciou oproti Dark Souls je možnosť zacieliť konkrétne časti tela. Využiť to môžete tak, že sa zameriate na nechránené časti obleku protivníka, pomocou ktorých ho viete pár údermi poslať k zemi. Druhou možnosťou je vybrať si istú časť brnenia, ktorú po naplnení ukazovateľa úspešných útokov brutálnym finišom z tela odseknete a tým získate schému daného kusu a zopár užitočných súčiastok.
Schémy sú nevyhnutné na to, aby ste sa v rovnakých vylepšeniach mohli čo-nevidieť premávať aj vy a súčiastky budete zasa potrebovať pri upgradoch. Získavať tieto schémy je veľkým riskom, ktorý dobre pobaví.
Dojem však kazí to, že vás hra núti k viacnásobnému opakovaniu už prejdených úrovní, pretože potrebné zdroje na vylepšenie získaných častí brnenia si môžete zaobstarať jedine tak, že budete znovu a znovu odsekávať ruky a nohy tým istým protivníkom. Časom to začne byť stereotypné.
Ak budete odvážni a vydáte sa na ďaleký prieskum bez návratu, hra vás odmení zvyšujúcim sa násobičom získaného črepu, ktorý je akousi obdobou duší z Dark Souls. Veľmi oceňujem, že nás týmto spôsobom autori nenásilne motivujú k väčšiemu adrenalínu. A tam to s novinkami nekončí. Po smrti si svoj nahromadený črep môžete opäť vyzdvihnúť, ale máte na to iba necelé tri minúty, než definitívne zmizne. A to vám teda poviem, že o infarktové stavy pri hraní nebola núdza.
Počas hry ponachádzate aj rôzne implantáty, ktoré môžete Warrenovi vložiť do aktívnych slotov jeho obleku. Pridávajú mu aktívne aj pasívne benefity. Medzi pasívnymi to je napríklad zvýšenie života a energie. Ku aktívnym benefitom patria typické dočasné perky ako dočasne vyšší damage. Rôzne kúsky výstroje upravujú taktiež vlastnosti postavy, ale to je asi tak všetko.
Investovanie črepov do detailne rozdelených atribútov postavy sa tu nekoná a budete si musieť vystačiť s upgradovaním výstroje a rozdeľovaním získaných implantátov. Váš exoskelet ich na začiatku podporuje iba skromné množstvo a voľné sloty vám budú celkom nezmyselne zaberať aj také, ktoré slúžia na úplné banality, napríklad na zobrazenie zdravia nepriateľa.
Zasadiť hru do sci-fi prostredia, to sa autorom podarilo na výbornú. Pravdou to však ostáva iba dovtedy, kým vás hra nezavedie do interiérov, ktoré nemajú potrebnú rôznorodosť, aby boli zaujímavé a zamrzí, že každá nová miestnosť, ktorú navštívite, akoby z oka vypadla tej predošlej.
Resumé
The Surge sa podaril. Porovnávaniu s Dark Souls sa zrejme nevyhne, ale to mu neprekáža. Pretože The Surge sa na nič nehrá. Verne preberá žezlo po svojej predlohe a tento fungujúci recept autori bravúrne okorenili o niekoľko vlastných prísad. Ponúkne vám slušnú výzvu a férový súbojový systém, ktorý funguje spoľahlivo a je vidno, že si na ňom autori dali záležať. Spôsob progresu vašej postavy však nemusí vyhovovať každému a najmä skalní fanúšikovia žánru môžu byť sklamaní z nedostatku možností. Napriek tomu hre nechýba potrebná hĺbka a nemala by uniknúť žiadnemu nadšencovi kvalitných výzev. Exoskelety zrejme nikdy neboli zábavnejšie.
The Surge
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika