Sonic Mania: Keď spoja sily hackeri, fanúšikovia a SEGA
Pokiaľ ste boli deťmi tak pred… 15-20 rokmi, určite si pamätáte ošiaľ okolo modrého naspeedovaného ježka menom Sonic. Známy bol ako vďaka seriálu, tak vďaka hrám a práve tie hry sú populárne dodnes.
Mánia okolo Sonica pretrvala u jeho fanúšikov dodnes a svedčí o tom aj blížiace sa vydanie Sonic Mania na Xbox One. Nová hra vychádza 15. augusta/srpna a po kolekcii 3D hier na minulú generáciu konzol verných fanúšikov série čaká návrat k tradičnému 2D zobrazeniu. Či je to správny krok? Nuž, podľa fanúšikov áno.
História novej hry siaha pár rokov do minulosti a možno vás prekvapí, že to nie je len ďalší príbeh o tvorbe hry. Na vývoji majú totiž gigantický podiel fanúšikovia. SEGA pred časom robila prieskum medzi fanúšikmi, modermi a hackermi a snažila sa zistiť, aké hry by mala vrátiť na trh. Zhodou okolností sa pýtali aj hackerov, ktorí vytvárali fanúšikovské Sonic hry.
Jedným z nich bol Christian „The Taxman“ Whitehead. Práve on vyvinul Retro Engine pre iPod touch, na ktorom bežal jeho Sonic. Od základov naprogramovaný engine ukázal firme a SEGA si zakrátko vzala engine pod svoje krídla. Z fanúšika sa zrazu stal oficiálny vývojár. Významný podiel má aj Simon „Stealth“ Thomley. Ten spravil precíznu repliku fyziky z prvých hier, takže Sonic na mobiloch beží a funguje rovnako ako na starých platformách – emulátor už nebol potrebný.
Toto položilo základ pre nové hry. Komunita má v neposlednom rade podiel aj na tom, aký obsah sa objaví v novej hre. Ako to už pri populárnych hrách býva, zvedavci sa radi hrabú v súboroch, aby objavili vystrihnuté levely alebo animácie, prípadne iné hrateľné postavy. Takéto odhalenia skrytých súborov nakoniec vyústili v zahrnutie zóny Mirage Saloon do Sonic Manie, ktorá si berie prvky zo zrušených zón Dust Hill a Desert Dazzle z predošlých hier.
via Kotaku