RECENZIA Destiny 2: Nový začiatok, ktorý mal na viac
Keď sa Bungie ešte pred vydaním zmienili, že s Destiny majú plány na 10 rokov, zrejme tým mysleli Destiny 2, jeho plánované DLC a budovanie serverov po vydaní hry.
Activision v týchto dňoch vydal očakávanú MMO Destiny 2. Jej launchu predchádzali rôzne správy, dobré aj zlé. Rozhodne stojí za zmienku, ako hra mala najprv bežať cez peer-2-peer a zrazu, pár týždňov dozadu, Bungie potvrdilo dedikované servery. Bola to ale zmena na poslednú chvíľu a odrazilo sa to aj na ich (ne)funkčnosti. Takže toľko na úvod.
Keď sa už ale dostanete na servery, hra na vás vybalí svoj príbeh hneď z ostra. Nádherne spracované cinematic videá vám ukážu zdrvujúcu prehru ľudstva v nadchádzajúcej vojne. Zem totiž napadol Dominus Ghaul, generál Cabalu posadnutý túžbou získať Traveller do svojich rúk. Konečne ho našiel a preto podnikol obrovskú inváziu, pri ktorej ľudstvo prišlo o všetko – o Posledné mesto, o Traveller a tým pádom aj o svetlo. A aby toho nebolo málo, Cabal má v rukách superzbraň menom Almighty schopnú ničiť hviezdy. A tá je práve teraz namierená na Slnko.
Z ľudstva sa zachovalo len niekoľko preživších. Väčšina z tých, ktorí sa zachránili, teraz žijú na Farme v Európe. Jej funkcia je totožná s vežou v prvej hre. Je to teda sociálna zóna a zároveň jediná, ktorá sa odohráva z pohľadu tretej osoby. Iné lokality už menia pohľad na FPS. No a práve v týchto lokalitách sa ukrývajú traja významní lídri, ktorých musíte nájsť a zjednotiť, aby sa mohlo ľudstvo pripraviť na možno poslednú vojnu v tejto slnečnej sústave.
Hlavná úloha v Destiny 2 je tak vlastne veľmi priamočiara, čo sa odrazilo aj na počte hlavných príbehových misií. Zrátate ich na jednej ruke. Na druhú stranu ale tieto misie nie sú krátke a už vôbec nie ľahké. Poteší teda, že prejsť jednu potrvá asi 1-2 hodiny, vo výsledku tak hlavná kampaň vychádza na 10 hodín (vrátane respawnov, ktorých nebude málo).
Samozrejme, každý zo svetov, ktorý v Destiny 2 navštívite, ponúka hromadu bočných questov, či už sa jedná o adventúry alebo public eventy. Plus levelovanie, hľadanie zberateľských itemov, ktoré vám zvyšujú rešpekt u jednotlivých lídrov a tak ďalej. Čiže tento multiplayerový aspekt hru poriadne predĺži. No hráči, ktorí chcú hrať Destiny 2 len kvôli príbehu, budú možno tou dĺžkou sklamaní. Možno.
Destiny 2 tiež prezentuje tri úplne nové svety/lokality v Slnečnej sústave. Už krátko po svojej adventúre na Zemi v Európskej mŕtvej oblasti (bola v príprave už pre Destiny 1!) zamierite na opustené doky na Titane, stade na tajuplný kybernetický planetoid Nessus na okraji slnečnej sústavy a nakoniec na kyslý mesiac Io, kde polovicu oblohy zaberá gigantický Jupiter.
Druhý diel tak oproti prvej hre ponúka menej svetov, ale sú väčšie a ponúkajú veľa dôvodov, prečo na nich ostať. Plus sú všetky veľmi dobre spracované po vizuálnej stránke a hoci boli „zemifikované“ Travellerom, stále vyzerajú veľmi presvedčivo. Niekedy narazíte aj na sci-fi elementy a tunely s trhlinami v časopriestore a hromadou Taken môžu pripomínať zmes Quantum Breaku a Alana Wake.
S jednotlivými svetmi sa tiež líši pomer civilizácií, ktoré tam hráči stretnú. Napríklad na Titane prevládajú Hive a Fallen, Nessus je pre zmenu domovom pre robotickú civilizáciu Vex a jaskyne na Io ukrývajú hromadu Taken. Po stránke ich spracovania vidno, že hru vyvíjajú tvorcovia Halo. Fanúšikovia, ktorí ešte Destiny nehrali, určite nájdu podobnosti s rasami Covenant, Promethean a Flood. Podobnosť je aj v možnosti prevrátiť vozidlo podržaním jediného tlačidla.
Mimochodom, vizuálna stránka hry je všeobecne pekná a som celkom zvedavý, ako bude vyzerať upgrade pre Xbox One X. Dovtedy ale dúfam, že tvorcovia okrem vylepšeného rozlíšenia a prvej platenej expanzie (ktorá vychádza ešte tento rok), nezabudnú opraviť niektoré chyby. Počas hrania som narazil na pár bugov, ktoré sa jednoducho nedali prehliadnuť. Ako napríklad, keď sa zasekol nepriateľský spawn, alebo keď hra uložila checkpoint na najhoršom možnom mieste v queste. Alebo keď začal padať server počas boss fightu.
Resumé
Bungie práve vydalo základnú hru Destiny 2 a do určitej miery je poznať, že je len základná. Samozrejme to spoznáte len ak vám ide o príbeh. Tvorí ho skutočne len pár misií a prejdete ho za 10, maximálne 12 hodín. Pokiaľ ste ale trochu sociálnejší hráč a hru chcete vyťažiť na 100%, potešia vás desiatky bočných adventúr roztrúsených po slnečnej sústave. Svoj podiel na dlhšom hracom čase budú mať aj verejné eventy ako napríklad raidy.
Preto, ak chcete prejsť naozaj 100% hry, pripravte si pár dní voľna alebo s pomocou svojho dvorného voodoo mága privolajte hurikán Irma. Vaše okolie potom bude mať väčšie pochopenie pre to, prečo hodláte nasledujúcich pár dní stráviť v pivnici so svojim Xboxom, televízorom, zásobou jedla a internetovým pripojením. Ale musíte dúfať, že servery Activisionu budú fungovať. No a možno by som ešte počkal na nejaký patch, ktorý opraví bugy, ako napríklad checkpoint save na najhoršom možnom mieste alebo zaseknutý spawn nepriateľov.
Destiny 2
Celkový verdikt
-
Hrateľnosť
-
Trvanlivosť
-
Grafika
až taká bieda?
za seba by som určite počkal, kým hra zlacnie a nebude stáť 60€ + 35€ za Season Pass
teda ak ide o príbeh.. na druhú stranu to predlžuje tá hromada bočných questov (adventúr), ale to je už na každom z nás, čo mu vyhovuje – či len hlavný dej alebo kompletne dokončiť hru na 100%
ale ja som sa nepýtal na dĺžku, ale na kvalitu. Može to byť mega dhé, ale ak to bude nuda, ako počujem od ostatných čo to hrajú, tak to hrať nebudem.
tak to som z komentáru „až taká bieda?“, vzhľadom k tomu že som kritizoval najmä krátkosť hry, nemohol tušiť 🙂
je to decentná, predražená hra. graficky poteší, questy a RPG elementy tam sú, ale ten výsledok rozhodne neodpovedá cene.