Čo všetko prinesie Xbox One X update pre Shadow of War?
Prvá hra oznámená pre Xbox One X, Shadow of War, vyšla len pred pár dňami a jej tvorcovia teraz priblížili detaily o tom, aké vylepšenia dostane hra na najvýkonnejšej grafickej konzole.
Middle-Earth: Shadow of War prinesie okrem podpory natívneho 4K rozlíšenia aj niekoľko ďalších vylepšení. Ten však bude dostupný len v jednom z dvoch grafických režimov.
Režim Favour Resolution sa sústredí prioritne na 4K rozlíšenie a prinesie vyššie detaily a kvalitnejšie textúry. Hra by mala po väčšinu času bežať v natívnom 4K, ale kvôli náročnejším scénam je do hry zapracovaná aj technika dynamického rozlíšenia. Je to technika, ktorú využije aj Assassin’s Creed Origins, ktorý beží primárne v 3840×2160 na Xbox One X, ale ak chce hra zachovať stabilný framerate, dôjde k dočasnému zníženiu rozlíšenia.
Rovnakú techniku uvidíme aj pri Favour Quality režime. Uňho už 4K nie je prioritou a prednosť majú detaily. Okrem kvalitnejších textúr tu možno očakávať aj vyššiu vykresľovaciu vzdialenosť, vyššiu kvalitu tieňov a osvetlenia, hustejšiu vegetáciu, vylepšené anisotropické filtrovanie textúr a detailnejšie modely. Len teda treba upozorniť, že nie je prioritou rozlíšenie, čiže hra môže pokojne kolísať medzi 1080p až 1440p, ako je zvykom pri hrách pre PS4 Pro.
Za zmienku stojí, že 4K cutscény budú vydané zvlášť ako bezplatné DLC. Dôvodom je obrovská veľkosť oproti 1080p scénam, ktoré ostanú zahrnuté v Xbox One X verzii. A keď už hovoríme o 1080p, pri hraní na Full HD televízoroch hra použije supersampling pre dosiahnutie krajšieho vizuálu. Potenciálne práve tu môže priniesť najviac radosti Favour Quality režim.
Je to parádní hra, která mi zpříjemňuje čekání na XOX (sleduji na youtube hned několik hráčů). Kdyby měla české titulky, tak bych si ji koupil, takhle ale zůstane na konci seznamu (jen Zaklínač mi zabere spoustu času).
U nás to recenzuje kolega, čiže ja sa k hre dostanem až keď to prejde a zrecenzuje 🙂