Digital Foundry priblížili detaily k Xbox One X verzii Shadow of War
Prvá oznámená hra pre Xbox One X, Shadow of War, je už pár týždňov vonku a zatiaľ čo my už pracujeme na jej recenzii, Digital Foundry sa pozreli na to, čo nás čaká o pár týždňov. Hra má sľúbenú podporu 4K rozlíšenia pri 30fps, ako aj dodatočné vylepšenia pri dynamickom rozlíšení.
Vďaka ľuďom z DigitalFoundry už vieme, že Xbox One X verzia hry je na tom viditeľne lepšie, než ktorákoľvek iná konzolová verzia – vrátane PS4 Pro. Tá totiž využíva rovnaké textúry ako základné konzoly, takže užívatelia PS4 Pro môžu pozorovať hlavne vyššie rozlíšenie. Využíva dynamické rozlíšenie, ktoré sa pohybuje priemerne na 1620p. Okrem toho má o niečo vyššiu vykresľovaciu vzdialenosť geometrie a tieňov v diaľke, ale to je všetko. Dôvodom je, že PS4 Pro ponúka vývojárom oproti základnej konzole len o 512MB viac RAM, čiže dokopy majú hry k dispozícii 5,5GB RAM.
Naopak, Xbox One X umožňuje hrám využiť až 9GB RAM. Navyše je rýchlejšia, využíva GDDR5 technológiu s prenosovou rýchlosťou 326GB/s. Toto, spolu s vyšším výkonom grafického čipu a procesoru, umožnilo vývojárom zapracovať do hry ostrejšie textúry, čo na 4K televízoroch ľahko spozorujete.
Čo sa rozlíšenia týka, Resolution Mode umožní hru rozbehať v natívnom 4K (3840×2160) pri 30fps, pričom tu sa hra sústredí hlavne na rozlíšenie. Quality Mode prináša množstvo grafických zmien vrátane vyššej vykresľovacej vzdialenosti a kvalitnejších tieňov, ale už na úkor natívneho 4K. Tu hra beží v rozlíšení 3520×1980, pokiaľ nemá užívateľ povolené dynamické rozlíšenie.
Pri ňom sa rozlíšenie pohybuje rôzne, najnižšie kleslo na 3360×1890 bodov. Stále však utilizuje o 56% pixelov viac oproti najnižšiemu rozlíšeniu, ktoré dosahuje hra na PS4 Pro (1512p). Možnosť dynamického rozlíšenia je možné aktivovať aj pri Resolution Mode, kde po aktivovaní funkcie môže rozlíšenie klesať k 3584×2016.
via EuroGamer