Zlý launch Xbox One narobil ďaleko väčšie škody, spomína Phil Spencer
Už keď sa v roku 2014 dostal do funkcie šéfa Xbox Phil Spencer, začali sa diať prvé zmeny k lepšiemu. Podľa najnovšieho prejavu to ale bola nevyhnutná zmena, pretože launch Xbox One spravil omnoho viac zla, než sa zdalo.
Vo svojom prejave šéf hernej divízie Microsoftu, Phil Spencer, vravel o tom, ako problémový launch demoralizoval Microsoft: „Bolo jasné, že Microsoft potreboval reboot. Morálka dosiahla nového dna a boli sme frustrovaní tak, že sme si ani nevšímali veľké trendy. V určitých prípadoch sme mali pocit, že skutočná inovácia je nemožná. A vnútorné boje a poddanosť bola tak slávna, že si z nej ľudia robili srandu. Čo by bolo vtipné, keby to nebola pravda.“
Microsoft si už krátko po vydaní Xbox One uvedomil, že musí zmeniť spôsob, akým komunikuje so zákazníkmi – a tiež, ako sa komunikuje vovnútri firmy. Situácia však bola tak zlá, že ani samotný Microsoft už nedával nádej tomu, že by mohol byť Xbox One ešte niekedy konkurencie-schopným produktom.
„Keď som mal príležitosť rozprávať sa so všetkými členmi tímu, bol som v roli šéfa Xbox iba mesiac. Tím trpel, pretože sme pri predstavení Xbox One nespravili maximum. Produkt, ktorý sme postavili, nespĺňal požiadavky našich zákazníkov, trhový podiel strmhlavo padal a bolo pre nás bolestivé čítať všetky tie titulky. A čo je najdôležitejšie, tím Xbox mal pocit, že vedenie sklopilo uši aj pred požiadavkami našich zákazníkov…
…Vedel som, že musím spraviť viac, než len komunikovať našu stratégiu zákazníkom. Musel som vrátiť nášmu tímu vieru. Preto sme sa rozhodli, že tímu povieme niektoré prísne tajné správy, ktoré nevypustíme na verejnosť ešte pár mesiacov. Podobne ako túto stratégiu, tak aj tisíce ľudí v mojom tíme v ten deň počuli správy a čo je úžasné – nič nevyšlo von. Ani jeden tweet, ani jeden post na fóre. Bol to významný míľnik pri našej ceste za znovuvybudovaním dôvery medzi vedením a tímom. Bolo to o empatii, komunikovaní ich obáv a dôvere voči nim.“
Môžeme pritom vidieť, že Phil Spencer má skutočne veľmi veľký podiel na tom, ako sa zo škaredého káčatka stala platforma, ktorá je silná a prináša inovácie, aké hráči skutočne chcú – Xbox One X alebo Xbox Game Pass, v ktorom sa po novom už pri vydaní nachádzajú first-party exkluzivity ako Sea of Thieves, Crackdown 3 alebo State of Decay 2. Všetko ale začalo zrušenie Kinectu. Ten bol pôvodne neoddeliteľnou súčasťou konzoly, čo zvyšovalo jej cenu a tiež obmedzovalo dostupný výkon.
Je tu však aj temná stránka – okrem zrušenia niektorých exkluzivít a štúdií nemožno zabudnúť ani na GDC 2016, na ktorej mal Microsoft exotické tanečnice. Spencer spomína, že toto rozhodnutie bolo jedno z najhorších, ktoré vzišlo zvnútra spoločnost. Je správne, že Microsoft bol za sexistickú show potrestaný negatívnou publicitou, no prizvukuje, že vo vnútri firmy to malo ešte väčšie dôsledky pre určitých ľudí. Tím Xbox sa pritom jednohlasne zhodol, že nechce mať toxické prostredie, ktoré by nejakým spôsobom urážalo niektorého z jeho členov. Pre Microsoft je dôležité, aby sa vo firme cítil dobre každý, bez ohľadu na pohlavie, schopnosti, etnikum alebo geografický pôvod.
via Eurogamer
Tyto informace ze zákulisí jsou vždy velice, velice zajímavé. Díky