Ubisoft a Google oznamujú multiplayerový hosting Agones
Ubisoft inovuje aj po stránke služieb a softvéru, ktorý ponúka, a ktorý nemusí nutne súvisieť so samotným hraním. No má k nemu blízko, jedná sa o dedikovaný herný server hosting pre hráčov s názvom Agones.
Ubisoft na ňom spolupracuje s platformou Google Cloud, pričom platforma bude na hosting a scalovanie dedikovaných herných serverov využívať Kubernetes. Výsledkom je teda služba, ktorá inovuje systém multiplayeru, ako sme ho poznali a ako bonus je open-source.
Dôležitou vlastnosťou rozhrania je, že zatiaľ čo doterajšie herné servery fungovali prakticky ako statická služba s predurčenou kapacitou hráčov, platforma Agones vie veľkosť serverov scalovať v závislosti od vyťaženia. Podľa množstva hráčov vie sama vytvárať alebo vypínať servery, takže ak povedzme Ubisoft očakáva 500 000 aktívnych hráčov a zapojí sa len 300 000, šetrí sa na výkone. Pri herných serveroch je navyše treba zvládať ďalšie veci, ako je správa účtu, inventár, obchody a tak podobne. Vždy sa jednalo o samostatné služby, čo prinášalo komplikácie a nutnosť v jednej funkcii ovládať asi 5 ďalších. S platformou Agones, ktorá využíva systém Kubernetes, je však táto práca jednoduchšia – vie operovať ako jediná platforma.
Platforma Agones však nie je určená len pre hry. Svoje využitie si má nájsť aj v iných obalstiach života, kde je treba pracovať s cloudom, napríklad vo veľkých vývojárskych štúdiách alebo v inštitúciách.
via WCCFTech