Skalný fanúšik Destiny pretvoril nevydanú kompozíciu Music of the Spheres
Hudba, to nie je len náš každodenný doprovod. Hudba niekedy rozpráva celé príbehy, stačí sa pozrieť len na legendárny album The Wall od Pink Floydu. Hudobný príbeh však mala mať aj jedna úspešná hra – Destiny.
Svet sa o zrušenom hudobnom projekte dozvedel až vďaka súdnemu sporu medzi bývalým skladateľom z Bungie a Activisionom, Martym O’Donnellom. Súdny proces súvisí práve s jeho prácou na kompozícii Music of the Spheres, ktorá mala slúžiť ako prequel pre Destiny. Album vznikol ešte pred hrou, no Activision sa rozhodol O’Donnella vyhodiť, pričom hudbu následne použil v prvej hre a v marketingových materiáloch. Ako však mohol tento album znieť?
Zistiť to sa odhodlal O’Donnellov skalný fanúšik, len 17-ročný Owen Spence, ktorý sa sám učí pracovať s hudobnými nástrojmi. Trpí totiž autizmom a tourrettovým syndrómom, za čo sa u spolužiakov na škole stal terčom posmeškov, v súkromí však vytvoril niečo, na čo by sa jeho spolužiaci zrejme neodhodlali – strávil viac ako rok skúmaním soundtracku, aby pretvoril album Music of the Spheres a podelil sa oň s fanúšikmi Destiny.
Owen pracoval na projekte spočiatku celkom sám a keď sa dozvedel o spomínanom zrušenom albume, rozhodol sa vypátrať čo najviac informácií. Jednoducho, chcel si ten album vypočuť, keď zistil, že vlastne nemá ako, pretože je uložený niekde hlboko na zakázanom oddelení v Bungie/Activisionu. V dokumente odhalil, že Bungie použilo dokopy 40 minút zo 48 minút kompozície. Rozhodol sa ju teda pretvoriť, no malo to háčik – každá skladba mala svoj vlastný názov, ktorý sa odlišoval od vecí v hre.
A tak začal Owen podrobne skúmať každý kúsok hudby v Destiny a marketingových materiáloch, vďaka čomu sa mu podarilo vytvoriť takmer perfektnú kópiu originálu. Že má fanúšikovská tvorba blízko k originálu, potvrdil aj sám skladateľ Marty O’Donnell, ktorý si tvorbu cení a je nesmierne rád, že sa k tomu Owen podujal.
O projekte možno aj vedel, pretože na Twitteri sem-tam zverejnil nejakú informáciu, ktorá pomohla vytvoriť projekt. Raz napríklad potvrdil, že v livestreame House of Wolves boli použité úryvky z otváracej skladby, The Path. A inokedy priamo v mailovej komunikácii potvrdil Owenovi, že The Ecstasy začína krátkou fanfárou. Owen sa neskôr dopátral ku skladbe The Tower, ktorá perfektne zapadala do skladačky. Problém však je, že to nie je ona.
Owenova kompozícia sa odlišuje pár úryvkami, no inak je veľmi presná. Marty O’Donnell potvrdil, že až 80% obsahu použil Owen správne. A tak je toto zatiaľ najlepšia možnosť, ako si vypočuť kompozíciu Music of the Spheres, keďže pravá verzia zrejme tak skoro neuzrie svetlo sveta, ak vôbec. Rozhodne zaujímavý príbeh má skladba 7, The Prison. Pretože neexistovali žiadne informácie o tejto skladbe, Owen sa k nej dopracoval vylučovacou metódou.
via Eurogamer