Guild Wars dostali nečakaný grafický update a môže zaň vybuchnutý server

Guild Wars
V hernom priemysle nájdeme niekoľko lastovičiek, ktoré sa môžu pýšiť statusom fenoménu aj po dlhých rokoch. World of Warcraft má stále vysokú popularitu, to isté sa dá povedať aj o Counter-Strike a jednou z týchto hier je aj Guild Wars.

Keďže je na trhu už dávno druhá časť, človek by povedal, že pôvodnú hru už zrejme nikto nebude hrať. Opak je však pravdou, o čom sa vývojári presvedčili, keď im vybuchlo dátové centrum vo Frankfurte. Zavinil ho prepäťový systém, ktorý vytvoril obrovský energetický hrot, ktorým vypálil značnú časť elektroniky. Vývojár Stephen Clarke-Willson sa preto rozhodol, že všetko zo zhoreného serveru sa presunie do USA. Vtedy ho prekvapilo, ako rýchlo sa ozvali ľudia na Reddite kvôli tomu, že pocítili zmeny v gameplayi. Neskôr došlo k ďalšiemu presunu, teraz na servery Amazon AWS v Európe a na reakcie sa tiež nemuselo dlho čakať.

Toto dodalo Stephenovi a jeho dvom kolegom dostatok inšpirácie a nadšenia preto, aby sa vo voľnom čase venovali pôvodnej hre a začali pracovať na jej problémoch. Zahŕňalo to aj napríklad problémy s pingom, ale s kolegom Williamom Freistom si všimli aj iné veci, ktoré im stáli v roku 2018 za pozornosť. Celkovo strávili 14 hodín programovaním a zhruba toľko isto času testovaním zmien, ktoré následne vydali vo forme prvého veľkého updatu po rokoch. Dodal tiež, že išlo o jeho osobný hobby projekt a chce, aby hra fungovala ešte po dlhé roky. Fanúšikovia sa mu za to vyskladali na koláče a dokonca odštartovali súťaž o najlepší screenshot.

Dôvodom tejto súťaže je, že aktualizácia, ktorú ani štúdio ArenaNet nemalo v pláne, priniesla značné grafické vylepšenia

  • LOD modely vždy využívajú najlepšiu dostupnú verziu bez ohľadu na vzdialenosť. Tiež pribudla možnosť vypnúť „podvodné“ modely
  • Dvojnásobný draw distance. Vykresľovacia vzdialenosť rastlinstva je ešte vyššia
  • 8x MSAA antialiasing
  • 16x Anisotropické filtrovanie
  • Nová ponuka „Pokročilé grafické nastavenia“
  • Možnosť otvorenia full-screen hry v okne.

via Eurogamer

 

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Jeden komentár

  1. Jogurtik píše:

    Škoda, že není pro Xbox One. 🙁

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *