RECENZIA Biomutant: Pre niekoho koniec, pre iného začiatok

Biomutant Recenzia

Náš svet, ako viete, je znečistený odpadkami, ropou z tankerov, alebo rádioaktívnym odpadom končnacim na samom spodku morských priekop. Nuž, vo svete hry Biomutant sa nám podarilo vyhubiť sa týmto spôsobom a vďaka radiácii vznikli humanoidné zvieracie mutácie, ktoré sa stali pánmi Zeme.

Biomutant má vetviace sa dejové línie, kde rozhodnutia hráča ovplyvňujú, ako bude príbeh pokračovať. Hlavná zápletka sa točí okolo Stromu života, ktorý zasiahla prírodná katastrofa a znečisťuje ho spod pôdy jedovatý olej. Päť koreňov Stromu, prostredníctvom ktorých dáva život celému svetu, je tiež ohrozených piatimi behemotmi, ktorí ich pomaly ničia a hrozí, že strom zabijú skôr, ako sa bude môcť sám uzdraviť.

Situáciu ďalej komplikuje šesť kmeňov. Tri z nich chcú uzdraviť Strom života a obnoviť prirodzenú rovnováhu sveta, zatiaľ čo ďalšid tri vidia príležitosť rozšíriť svoje územie a moc. Každý kmeň môže byť ovplyvnený prostredníctvom karmy. Hráč sa môže spojiť s kmeňom a eliminovať ďalšie kmene, aby tak posilnil moc svojich spojencov, no o osude Stromu života môže rozhodnúť aj bez toho, aby chcel ktorýkoľvek z kmeňov eliminovať.

Tvorba postavy, zbraní, combat

Biomutant je akčné RPG odohrávajúce sa v prostredí otvoreného sveta, hrané z pohľadu tretej osoby, v ktorej hráč preberá kontrolu nad cicavčím bojovníkom vo svete plnom zmutovaných zvierat, ako som už spomínal. Hráči si najskôr prispôsobia svoju postavu vrátane dĺžky, tvaru a hrúbky tela, kožušiny, tesákov a mnohých ďalších atribútov, ktoré je možné vylepšiť a všetky majú priamy vplyv na štatistiku hrateľnej postavy počas hry. Samotný postup pri tvorbe postavy je naozaj detailný a dostačujúci.

Biomutant

Silnejšia postava je ťažšia, kvôli čomu je pomalšia, ale naopak jej umožňuje vyrovnať sa a odolávať väčšiemu poškodeniu. Tieto body sa delia na Upgrade Points, Bio Points a Psi Points. Pomocou UP si vylepšujete bojové ability, BP a PP slúžia na zakúpenie mutácií. Sú to rôzne bojové spelly, veľke množstvo z nich si ale viete zakúpiť iba v prípade, že máte určité množstvo temnej alebo svetlej aury. Aura má aj takpovediac dobrého a zlého anjela ako v hre Black and White 2. Akurát malý diablik sa neťahá za cecok ako v BaW2.  Okrem toho si viete pomocou BP zvyšovať odolnosť voči rôznym elementom ako sú oheň, voda, elektrika a iné.

Bojový systém kombinuje útoky na blízko so streľbou na veľké vzdialenosti. Hráč počas hry zhromažďuje zbraňové časti a kombinuje ich, aby vytvoril zbraň. Každá časť má svoj vlastný vplyv na štatistiku konečného výrobku. Toto je naozaj skvelo vymyslené, možete vylepšovať aj svoje obľúbené zbrane pomocou stolčeka, ktorý sa nachádza v každej osade.

Hra obsahuje rôzne powerupy, vrátane kryogénnych a elektrických, ktoré sú účinné v bitkách. Keď sa kryogénny powerup aktivuje na zbrani., nepriatelia po údere zmrznú. Hráč môže kombinovať silu viacerých zbraní prepínaním sa medzi nimi počas boja.

Hlavný hrdina sa dokáže uhýbať doľava, doprava a dozadu a tiež skákať. Okrem vylepšenia hrateľnej postavy môže hráč tiež použiť body na zvýšenie úrovne na posilnenie ich atribútov alebo na odomknutie nových kombinácií útokov. Ďalším spôsobom, ako sa naučiť nové pohyby, je interakcia s konkrétnymi postavami v každej oblasti. Väčšina pohybov je založená na zbraniach, ktoré je možné vyrobiť pomocou systému na výrobu zbraní v hre.

Biomutant

Taktiež hra tiež obsahuje systém Karma  ktorá ovplyvňuje správanie nehrateľných postáv a sprievodný systém pre nábor spojencov na boj a cestovanie po boku hlavného protagonistu. V závislosti na akciách, interakciách a rozhodnutiach hráča počas celej hry sa môžu meniť postoje, ktoré postavy zaujmú, čo má vplyv na pokračovanie príbehu, pretože sa budú meniť dialógy a línie úloh. Ako sa zvyšuje herná doba, úroveň rozprávania sa mení

Questy

Čo sa týka hlavných a vedlajších úloh, tak tu nájdete rôzne úlohy po celom svete, bohužiaľ nie sú výrazne označené a pôsobia repetitívne, bez kreativity. Ako by boli nepotrebným, iba doplňujúcim produktom do hry. Okrem toho v hre nečakajte žiadne audio dialógy medzi zvieratkami, lebo tie iba dačo bľabocú a až následne Vám to preloží všadeprítomný rozprávač, podobný tomu v hre Fable. Táto fíčura sa mi veľmi lúbi, aj keď si myslíme že dialógy medzi postavami naozaj chýbajú a tiež je celý proces veľmi zdĺhavý.

Hlavná dejová línia je dobre napísaná. Samozrejme nejedná sa o žiaden majstrovký kúsok, jednoduchá zápletka kde si volíte buď stranu dobra alebo zla. Otázne je, či sa Vám bude chcieť znovu stráviť toľké hodiny za Xboxom kvôli inému koncu. Vo vzduchu visí veľký otáznik znovuhrateľnosti.

Mapa svete obsahuje teda veľké množstvo repetitívnych questov, ktoré slúžia iba na vyplnenie hernej doby. Svet je naozaj pekne spracovaný a je radosť sa ním túlať. Pokiaľ by ste sa sústredili iba na hlavnú dejovú líniu, tak tú prekonáte za 10 až 12 hodín. Myslíme si, že je to naozaj málo na takýto veľký titul. Je takisto vidieť, že je to robené na budget a chcelo by to ešte dáky ten rok vývoja. Je to naozaj škoda , keďže sme mohli mať titul, ktorý mohol siahať k naozaj vysokému hodnoteniu..

Biomutant

Grafická stránka, optimalizácia a umelá inteligencia

Hra vyzerá nádherne, na Xbox Series X beží v 4K rozlíšení pri 60FPS. Jedná sa o pixelovitú grafiku ktorá sa ale nedá zahanbiť. Modely postáv by sme mohli označiť za priemerné a je nutno na nich zapracovať. Hra je takisto skvelo optimalizovaná, nestalo by sa nám, že by sme pocitovali dáke framedropy počas hrania. Je to krásnych, stabilných 60FPS. Takisto sme nenarazili na žiadne bugy. Umelá inteligencia postáv a protivníkov je naozaj obstojná, musíte reagovať promptne na jednotlivé akcie útočníkov či už obranou alebo útokom. Tam takisto nemáme pripomienky.

Resume

Biomutant mal naozaj veľký potenciál sa stať titulom roku, bohužiaľ je čiastočne nedorobený. Hlavným problémom sú vedľajšie úlohy, ktoré sú repetitívne, nezaujímavé a dalo by sa povedať že aj nepodstatné. Ďalším problémom je chýbajúci dialóg medzi postavami ktorý nahradil rozprávač. Tieto závažné nedostatky vyústili k nášmu hodnoteniu. Či sa vyplatí kúpiť teraz produkt, tak toto rozhodnutie dnes necháme na Vás.

Biomutant

7.2/10