RECENZIA Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order Recenzia

Po dlhej dobe sa mi dostala do rúk hra z univerza Star Wars Jedi: Fallen Order. Na moje prekvapenie som bol milo prekvapený.

Predtým, než sa dostaneme k samotnému príbehu, rád by som Vás upozornil, že pokiaľ nie ste fanúšikmi série Dark Souls alebo Uncharted, tak tento titul nebude úplne to pravé orechové. Totižto hra používa mechanizmy z oboch titulov. Na výber máte obtiažnosti, a už pri normálnej obtiažnosti vám hra dá pocítiť, že Vy ste len malý bezvýznamný červík. Hra Vám dáva do cesty rôzne obtiažnych súperov a často stačí, aby ste sa raz neuhli a pripravte sa na trpký koniec.

Star Wars Jedi: Fallen Order
Aký svet, taký Thanos

Hra sa odohráva 5 rokov po Pomste Sithov (Star Wars Epizóda III) a 14 rokov pred Novou nádejou (Epizóda IV) a sleduje mladého Jediho, Padawana menom Cal Kestis. Je lovený v galaxii Impériom, konkrétne inkvizítorom známym ako Druhá sestra, a pritom sa snaží dokončiť výcvik Jedi a obnoviť už tak zničený rád Jedi.

Čo sa týka samotných levelov, po ktorých sa budete pohybovať, tak Respawn Entertainment sa inšpirovali sériou Mass Effect. Ako postupujete ďalej, tak sa Vám postupne odomyká 6 planét a to Bogano, Zeffo, Kashyyk, Dathomir, Ilum a Nur.

Každá planéta má určitý počet zberateľských predmetov. Tie sú zložené zo spomienok na minulosť, informácií o flóre a faune planéty, ale aj informácie o dávnych faktoch vyrytých do skál, ktoré tu boli tisícky rokov pred nami. Veci dokážete objavovať vďaka tomu, že Kal má unikátnu schopnosť, tak-povediac prežiť minulosť lokality s pomocou objektov, na ktorých je zachytená energia z minulosti. Túto schopnosť má len máloktorý Jedi.

Každá planéta Vám sprístupní iba určitú oblasť a čím viac máte schopnosti tým máte väčšiu možnosť preskúmať celú mapu na 100%. Pokiaľ chcete docieliť toho, že máte vyzbierané úplne všetko, tak sa pripravte na to, že sa budete vracať na jednotlivé planéty, aby ste tento cieľ mohli splniť. Je skvelé, že vás tvorcovia takto umelo nútia vracať sa na jednotlivé planéty a naplno ich preskúmavať.

Star Wars Jedi: Fallen Order
Aký svet, taký Death Stranding

Jednotlivé schopnosti si odomykáte za body, ktoré získavate za skúsenosti z nepriateľov a aj zo zberateľských predmetov. Nie je špecificky dané, aké množstvo dostanete za jednotlivých nepriateľov. Skrátka zbierate body, za ktoré si odomykáte pasívne, ale aj aktívne schopnosti. Na každej planéte máte takzvané meditačné body (bonfire), kde si doplníte lekárničky pomocou oddychu. Samozrejme, týmto krokom docielite respawn nepriateľov po celej mape.

Čo sa vizuálneho spracovania týka, hra vyzerá fantasticky a je skvelo optimalizovaná. Modely postáv aj textúry sú naozaj perfektne zvládnuté. Každý svet je unikátny a ponúkne množstvo audiovizuálnych zážitkov. Vašu posádku spočiatku tvorí iba bývalý jedi Cere Junda, ktorý si želá obnoviť Rád Jedi nejaký čas po rozkaze 66. Junda najal pilota Greeza Dritusa, ktorý vlastní najrýchlejšiu loď v galaxii, Stinger Mantis. Okrem toho sa k Vám pridá aj zopár ďalších členov, ale keďže vám nechceme vyspoilovať príbeh, tak pomlčíme. Môžeme ale konštatovať, že každý jeden člen je neoddeliteľnou súčasťou vášho tímu. Perfektne dopĺňajú pozadie Vášho hrdinu a osviežujú celkový príbeh.

Star Wars Jedi: Fallen Order
Aký svet, taký Lucifer Morningstar

Celková herná doba v prípade, že vyzbierate všetky predmety, je v rozmedzí 25-30 hodín. Čo nie je najmenej za hru, ktorej retailová kópia stojí 70 eur. Je to jeden z mála titulov, ktorý sa vám oplatí kúpiť pod stromček.

Samozrejme, Respawn Entertainment mysleli aj na to, aby ste mohli zmeniť vizuál vášho hrdinu, ale aj lodi. Ale nadarmo sa netešte. Môžete si zmeniť iba farbu vášho outfitu, poncha a vesmírnej lode. Bohužiaľ, žiadne úžasné jediovské ani sitské obleky nečakajte. Čo je úprimne veľká škoda. V Star Wars: The Force Unleashed ste mali na výber množstvo úžasných oblekov. Treba ale povedať, že Starkiller bol jeden z najsilnejších šedých Jedi, keďže používal aj svetlú aj temnú stranu sily. Kal oproti nemu pôsobí ako úplný patlal.

Aby som nezabudol, tak máte možnosť si poskladať svoj vlastný lightsaber. Máte na výber z množstva súčiastok a tak, ako bude vyzerať váš meč, závisí iba na Vás. Môžete si aj vybrať farbu kryštálu! Môžete si vybrať z rôznych farieb, okrem červenej, čo je pre mňa dosť nepochopiteľné. Aj keď chápem, že červená je symbolom moci.

Samotný príbeh je lineárny a nečakajte žiadne príbehové zvraty. Skrátka jedna jediná príbehová linka. Tu mohli tvorcovia oveľa viac popracovať a mohli nám dať na výber, akou cestou sa Kal vydá. Boli tam zlomové udalosti, ktoré mohli rozhodnúť o osude hrdinu v závislosti od rozhodnutí, ktoré učinil. Kľudne mohlo byť aj viac koncov. Takto by sa zabezpečila aj znovuhrateľnosť a herná doba by sa zdvojnásobila. Takto idete iba jedným smerom, o ktorom vopred rozhodli vývojári za vás. Veľká škoda.

Star Wars Jedi: Fallen Order

Star Wars Jedi: Fallen Order má tento rok naozaj milo prekvapil. Nielen, že vyzerá a hrá sa úžasne, ale má aj slušnú hernú dobu. Myslíme si, že tentokrát to EA zvládlo. Bolo to nečakané ako blesk z neba, ale tie opičky, ktoré riadia celú firmu, raz za čas aj dačo spravia dobre. Tento titul je jedným z favoritov pod stromček nielen pre vaše deťúrence. Za Xboxer môžeme hru iba doporučiť.

Star Wars Jedi: Fallen Order

8.2/10