RECENZIA Trine 4: The Nightmare Prince

Trine 4: The Nightmare Prince Recenzia

Isto, každý z nás už mal niekedy nočné mory a boli sme nadmieru radi, keď sme zistili, že to bol len sen. Lenže niekedy sa môže stať, že nočné mory naberú reálny rozmer a postarajú sa o peklo globálnych rozmerov. Aspoň tak tomu je vo svete Trine 4: The Nightmare Prince.

Príbeh najnovšieho Trine sa točí okolo princa Seliusa, ktorého nočné mory obživli a dostali sa cez portál do fantasy sveta našich hrdinov. Fanúšikov poteší, že sa vracia tradičná trojka, pre nováčikov to zas znamená predstavenie troch zapamätateľných a dostatočne jedinečných postáv. Každá má svoje jedinečné vlastnosti a od nich sa odvíja spôsob hrania. Čarodejník Amadeus dokáže napríklad presúvať objekty (dokonca aj v menu!). U udatného princa Pontia je zvykom, že čo nejde silou, ide ešte väčšou. Napokon, trojicu postáv uzatvára obratná zlodejka Zoya, pre ktorú nie je žiadna prekážka nezdolateľná.

Musím pochváliť level dizajn. Autori si dali naozaj záležať na tom, aby bolo hranie obrovským zážitkom a aby mala každá z troch postáv dostatok priestoru na obrazovke. Medzi postavami sa prepínate stlačením tlačidla, alebo sa vám prepnú automaticky, ak náhodou niektorá padne v boji alebo do bezodnej diery pod mapou. Aj keď musím dodať, že bojové sekvencie sú skôr ojedinelé a naskriptované. Tak nejak tušíte, že sa objavia, lebo im vždy predchádza ticho pred búrkou. Občas ich sprevádza boss fight, no tieto boje mi neprišli veľmi náročné a aj nováčik ich prejde ľavou zadnou.

Grom celej hry sú tak skôr hádanky, ktoré tvoria podstatnú časť jednotlivých levelov, spracovaných v peknej 2,5D grafike. Nechýbajú ani skryté lokality, do ktorých sa môžete raz prepadnúť, inokedy si k nim musíte nájsť cestu. V leveloch, ktoré sú veľmi diverzifikované po stránke prostredí, sa skrátka nenudíte a prechádzať ich je radosť. Aj keď niekedy sa môže stať, že natrafíte na poriadne frustrujúcu pasáž. V takom prípade vám možno pomôže parťák (alebo až traja), keďže hra podporuje lokálny co-op, ale zároveň to znamená mierne zvýšenie obtiažnosti. Skrátka, ak hráte vo dvojici, hádanky sa tomu náležite prispôsobia. A ak náhodou nemáte doma ľudí, ktorí by vám pomohli s hraním lokálne, môžete si nájsť kamarátov online, na všetkých platformách.

Špeciálne na Switchi, kde som hru hral, stojí za zmienku, že každý hráč musí mať dva Joy-Cony a tak si jednoducho musíte dokúpiť druhú sadu, ak by ste hrali práve na Switchi. Ešte by som dodal, že postavy si môžete vylepšovať, keďže hra má k dispozícii aj jednoduchší skill screen. Takže nechýbajú ani tieto moderné aspekty. A ako čerešničku na torte by som rozhodne spomenul podporu českých titulkov, lenže si ich musíte najprv nastaviť v nastaveniach hry, takže tento poznatok nemusí byť jasný hneď od začiatku každému. No a čo vás čaká? Asi 13 hodín hrania, počas ktorých si okrem premyslených levelov prechádzate príbehom, ktorý je pomerne jednoduchý a priamočiary. Celkovo ide o taký pasívny zážitok, ktorý sa skvelo hodí na Switch, ale aj na Xbox.

Keď si to zhrniem, Trine 4: The Nightmare Prince je jedna skvelá plošinovka, ktorej by som na Vašom mieste určite dal šancu. Jednak preto, že súčasné konzoly trápi akútny deficit logických hier, zvlášť takých, ktoré sú dostupné aj retailovo. A o to viac nás teší, že hra je dostupná aj v češtine, takže jej v našom regióne budú rozumieť úplne všetci. Okrem toho ponúka krásnu grafiku, kooperačné hranie a tiež niekoľko hodín zábavy s pekným príbehom. K tomu ide o hru za prijateľnú cenu, takže za nás skvelý vianočný darček!

Trine 4: The Nightmare Prince

8/10