DOOM 2 prejdený na 100% po 24 rokoch
Písal sa rok 1994 a štúdio id Software vydalo druhé pokračovanie svojho krvilačného titulu DOOM pre MS-DOS. Hra bavila mnohých, ale tí, ktorí ju chceli prejsť skutočne na 100%, s ňou mali obrovské problémy.
Na 15. mape v Industrial Zone sa totiž nachádzali štyri Secret zóny, ale nikto nikdy sa nedopracoval k viac, ako ku trom. To prinútilo tvorcov z id Software upraviť hru a neskoršie vydania hry tak, že sa hráči mohli dopracovať aj ku štvrtému secretu. V pôvodnej hre však tento „bug“ ostal navždy zachovaný a hru sa podarilo skutočne prejsť len minulý týždeň, 24 rokov po vydaní.
Úspech má na konte hráč Zero Master, ktorý prišiel na to, ako vyriešiť tzv. „zabugovaný“ secret. Teleport, ktorý mal hráča dostať do tajnej zóny, totiž nefungoval, ak na ňom stál hráč. Pokiaľ však hráči postavili na teleport nepriateľa, došlo k vyvolaniu Secretu a ten začal fungovať!
Hráčovi zagratuloval dokonca aj sám legendárny herný dizajnér John Romero, ktorý má DOOM 2 na konte. Sám tiež priblížil svetu, ako vlastne secret fungoval – a ako sme ho popísali vyššie. Zero Master je tak prvým hráčom Doom 2, ktorý má legitímny 100% save z pôvodnej verzie hry.
Secret explained: A secret teleporter is marked as a discoverable "secret", but when you touch it, you never enter the sector. So you would never get inside the teleporter sector to trigger the secret. The only way to trigger this secret is to be pushed by an enemy into it! #doom
— ???? ?????? (@romero) August 31, 2018