RECENZIA Darksiders 3

Darksiders 3 Recenzia
Vigil Games premenované na Gunfire sa po dlhšej odmlke a problémoch znovu pripomínajú a dodávajú dlho očakávanú hru s tretím jazdcom apokalypsy – Darksiders 3. Bola šesťročná domlka prínosom pre sériu?

Prvotná odpoveď by znela – ani veľmi nie. Ako fanúšika série Darksiders ma oznámenie hry potešilo a nevedel som sa dočkať, kedy si hru konečne zahrám a budem ďalej pokračovať v príbehu jazdcov. Ale prečo to vlastne celkom nevyšlo, si povieme už o pár riadkov nižšie.

Po fiasku s remastrami, ktoré mali sprístupniť prvé dve hry na next-gen konzoly (Xbox už mal spätnú kompatibilitu!), sme verili, že to reformovaní Vigil/Gunfire zvládnu, no hneď na začiatku hry sme sa veľmi sklamali.

Darksiders 3

Asi sa neoplatí veľmi rozvíjať dej a podrobnosti o hre, keďže sa jedná o tretí diel. Takže poďme na to len v skratke: rovnováha medzi nebom a peklom bola narušená a Jazdci Apokalypsy boli vyslaní do sveta, aby znovu nastolili rovnováhu. Všetky tri hry sa časovo prelínajú a tentoraz dostala Fury za úlohu pochytať všetkých 7 smrteľných hriechov.

Systém boja je ale neskutočne nudný a nedoladený. A nepriatelia príliš silní. V predchádzajúcich hrách ste boli ako terminátor. Niečo, čomu sa hovorí obrana, vás veľmi nezaujímalo. Len ste párkrát uskočili, aby ste sa vyhli nejakému tomu damagu, no nebolo to nutnosťou. Teraz v Dark Souls Darksiders 3 je vašim jediným záchranným kolesom práve dobre načasovaný úskok. Ak uskočíte o stotinu sekundy skôr alebo neskôr, dostanete zásah. A aj na priemernej obtiažnosti predstavujú napohľad malí a nepodstatní minioni nebezpečenstvo, pretože vás dokážu zabiť na tri rany. Neviem, či boli developeri na návšteve u FromSoftware, ale Darksiders je teraz viac Dark Souls.

Darksiders 3

Podobností s Dark Souls je ale viac. Ak umriete, hra vás teleportuje na posledný záchranný bod, nepriatelia sa respawnujú a vy stratíte všetky nazbierané body, ktoré sa nachádzajú práve tam, kde ste zomreli. A zomreli ste nespočetne veľa krát a to až do patchu, ktorý hru trochu uľahčil. Ale naozaj len trochu – stále budete veľa umierať. Nebyť toho, že záchranné body sa aktivujú u obchodníka a nie z ohňa, tak by som túto hru označil za absolútny rip-off Dark Souls.

Výklad zlých vlastností sa nekončí. Hra niekedy zle zaregistruje vaše povely a aj keď stlačíte presne to, čo máte stlačiť na to, aby ste spravili to, čo chcete spraviť, hra to pochopí po svojom a namiesto toho, aby Fury použila bič na prehupnutie priepasti, zaútočí na vzduch. Vitajte späť na poslednom checkpointe.

Poďme na niečo pozitívnejšie. Každý z jazdcov má určité schopnosti, čo ich robí jedinečnými a práve to hru oživuje a nerobí ju repetitívnou. V treťom Darksiders pozorujeme okrem Hack’n’Slash a RPG prvkov aj niektoré úplné novinky. Fury má štyri druhy Hollow, ktoré na seba berú podobu určitých elementov a poskytujú jej rôzne schopnosti, zbrane a možnosti, ktoré môže vo svete využiť a ktoré jej pomáhajú v dokončení úloh. Hlavolamy, logické úlohy a všelijaké poskrývané tajomstvá v hre samozrejme nesmeli chýbať. Boli väčšinou ľahké, ale niektoré vedeli riadne potrápiť hlavu. Odmena ale vždy stála za to.

Darksiders 3

Grafika vyzerá ako vyfľusnutá z čias, kedy bol Windows Vista absolútnou novinkou na trhu. Renderovanie počas cutscén bolo neskutočne zlé a pri každom presune kamery ste mohli vidieť, ako sa nanovo renderujú postavy aj okolie. Bolo jedno, koľkokrát kamera ukázala prakticky ten istý záber, vždy sa všetko vyrenderovalo nanovo.

Ruka v ruke s tým ide aj všeobecný technický stav. Hra je viac-menej open-worldová, ale na niektorých miestach na vás čakajú načítavacie obrazovky, aby sa mohla vyrenderovať mapa pred vami. Na niektorých miestach to ale trvalo aj pár minút a ak ste sa omylom vrátili, mohli ste proces zopakovať dvakrát. A ani dve minúty loadingu nepomohli grafike. A to na rovnakej konzole, na ktorej iné štúdio prinieslo masívny otvorený svet s najdetailnejším snehom všetkých čias. Preto mi, Gunfires, netvrďte, že nedokážete spraviť grafiku, ktorá by zodpovedala roku, v ktorom Darksiders 3 vyšlo. Okrem toho chýba mapa a možnosť uložiť si postup v hre, dve veci, ktoré v predošlých častiach boli.

Najlepšou vecou na celom Darksiders 3 sú dabing a zvuk. Až mám pocit, že vývojári venovali viac času hľadaniu lepších dabérov a hudobníkov, ako ostatným aspektom hry. A tak to aj dopadá. Dabing bol krásny a dabérka, ktorá dabovala Fury, to spravila fakt vynikajúco. Vžila sa do role a vystihla presne tie emócie, ktoré práve Fury pociťovala. Soundtrack, ktorý ma sprevádzal počas celej hry, mierne zľahčoval situáciu. Skutočne grandiózny výkon.

Resumé

Darksiders 3 nie je tak celkom hrou, na ktorú som čakal. Čiastočne splnila požiadavky, vyrozprávala príbeh tretieho jazdca. Dúfam ale, že pokračovanie so štvrtým a zároveň posledným jazdcom bude spracované lepšie. Trojka sa síce prelína s predošlými dielmi a začína dokonca ešte pred jednotkou, ale odporúčal by som ju hrať až po predošlých dvoch častiach: čisto z dejového hľadiska. Dôležité je naučiť sa náročnému systému boja v tomto dieli, keďže vám to uľahčí hru (ale možno to má na svedomí aj update, ktorý znížil obtiažnosť) a príbeh ma držal pri hre aj niekoľko hodín v kuse. Fanúšikom odporúčam, ale radšej si počkajte na zľavu.

Darksiders 3

Celkový verdikt

6.9/10
  • Hrateľnosť
  • Trvanlivosť
  • Grafika
  • Zvuk

Hidan-kun

Moje meno je Michal, som z Bratislavy Hráčom som už od svojich 12 no vždy som mal doma len počítač, vďaka čomu vyzerá môj Steam, Origin a Uplay tak, ako ženské šatníky. Konzolu som mal donedávna len jednu a to PSP, teraz mám Xbox One S. Nemám uprednostnený žáner hier, ale priznám sa, že strategické, tower defense a turn-based hry sú pre mňa veľmi náročné a veľakrát som to s nimi vzdal. Počúvam prevažne metal a rock.

Môže sa Vám ešte páčiť...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *