Star Wars Battlefront 2 beží v 4K na Xbox One X s podporou VRR
Už v čase, kedy sa o Xbox One X hovorilo ako o projekte Scorpio, sa objavili správy o Star Wars Battlefront II a o tom, že hra beží v natívnom 4K rozlíšení. Marketingové práva na hru však získalo Sony a preto sme zatiaľ nevideli záznam z Xbox One X verzie hry.
EA však ničn ebráni v tom, aby priblížilo detaily o Star Wars Battlefront II pre Xbox One X a práve teraz potvrdzuje niekoľko podstatných informácií. Našťastie, Sony tu nikoho nepodplatila a Star Wars Battlefront II podporuje 4K rozlíšenie na Xbox One X. Môže to mať ale háčik a nesúvisí to s checkerboardingom.
EA totiž potvrdila podporu pre VRR, teda pre variabilný framerate. Túto vychytávku podporuje Xbox One X vďaka podpore pre HDMI 2.1 a AMD FreeSync 2, vychutnajú si ju však len hráči, ktorí majú kompatibilný FreeSync 2 monitor. Takých však na trhu ešte veľa nie je, keďže táto špecifikácia je vonku len pár mesiacov. Samotná technológia eliminuje trhanie obrazu a to tak, že zosynchronizuje framerate medzi grafickou kartou a monitorom.
Čo je vlastne ten AMD FreeSync?
Za obvyklých podmienok sa grafická karta snaží renderovať hru pri určitom framerate. Výstupný panel ako je monitor či TV však tiež beží na vlastnej obnovovacej frekvencii a v pravidelných intervaloch prijíma všetky signály, ktoré do daného momentu prijala. Ak beží hra pri stabilných 30/60fps a TV je na to pripravená, nie je problém, obraz je nádherný. Problém však nastáva, keď sa grafická karta zapotí a nestíha – TV vtedy začína zobrazovať nekompletný obraz – vynecháva snímky alebo zobrazí len ich časť, ako napríklad pri HITMAN-ovi.
…a čo to teda znamená pre Battlefront 2?
AMD FreeSync tieto problémy na Xbox One X eliminuje a zabezpečí, že FreeSync monitor udržuje obnovovaciu frekvenciu takú, akú má v danej chvíli grafická karta. Čiže to môže znamenať, že ak v nejakom momente pobeží Battlefront 2 pri povedzme 46fps, nepocítime sekanie ani trhanie obrazu. Toto však môže znamenať, že Star Wars Battlefront II možno ponúkne viaceré grafické nastavenia na Xbox One X.
Napríklad, Rise of the Tomb Raider ponúkne tri režimy zobrazenia na Xbox One X. Hráči majú na výber medzi 4K 30fps, vyššími detailami alebo 60fps pri zatiaľ neznámom rozlíšení. Nehovorím, že Battlefront 2 musí ponúknuť rovnaké módy ako Lara Croft, ale vzhľadom k (ne)dostupnosti FreeSync 2 monitorov je veľmi možné, že nám ostatným dá hra na výber medzi 4K a stabilným 60fps režimom. Alebo možno prekvapí a pobeží v 4K 60fps s rizikom framedropov, ktovie.
via WindowsCentral
Pekné len problém je, že officiálne parametre xboxoneX majú podporu len HDMI 2.0b a nie 2.1!!! pri HDMI 2.0b nieje podpora freesync2! Čo je dosť zavadzajúce, lebo podpora freesync2 v xboxoneX parametroch je divná. Toto by mohol MS vysvetliť!!!
Ono to zavádzajúce nie je. Xbox One X má normálnu, hardvérovú podporu pre HDMI 2.1 a tým pádom aj podporu pre FreeSync 2 a VRR. Problém je v tom, že samotná špecifikácia HDMI 2.1 je ešte stále v testovacej a schvaľovacej fáze samotným HDMI Konzorciom, takže Xbox One X nemôže „oficiálne“ podporovať FreeSync. Microsoft musí počkať na to, až konzorcium dá 2.1-ke zelenú a až potom môže aktualizovať oficiálny popis produktu. A pokiaľ nie je FreeSync podpora v softvéri nového Xboxu, len ju tam pridá updatom