Microsoft testuje Dolby Atmos upmixing pre domáce kiná na Xbox One

Dolby Atmos

Majitelia domácich kín s Dolby Atmos podporou môžu búchať šampaňské. Podpora zvukovej technológie vo filmoch a hrách na Xbox One sa čoskoro rozšíri vďaka prichádzajúcej podpore upmixingu.

Upmixing vo svojej podstate umožní emulovať Dolby Atmos vo filmoch a hrách, ktoré jeho podporu nemajú a v konečnom dôsledku tak vylepšia kvalitu zvuku v tituloch ako napríklad Assassin’s Creed Odyssey či Forza Horizon 4. Tie totiž, na rozdiel od Origins a Motorsport 7, nemajú uvedenú podporu pre Dolby Atmos, čo je vzhľadom k dostupnosti technológie v predošlých dieloch škoda.

Užívatelia, ktorí používajú slúchadlá s Dolby Atmos, však majú upmixing dostupný už dlhodobo, preto je kvalita zvuku aj tu o niečo lepšia. Faktom však je, že Odyssey nie je zvukovo až taký lahodný ako Origins. Priestorovosť je tu však zachytená, no v menšej miere než v hrách, ktoré majú natívnu podporu pre túto technológiu. Môžeme preto čakať podobné výsledky aj pri upmixingu na domácich kinách.

Za zmienku navyše stojí, že podpora pre Dolby Atmos upmixing, ktorý Microsoft testuje, pochádza priamo z dielne Dolby. Môžeme preto čakať, že emulácia bude omnoho lepšia, než keby ju robila tretia strana. Čo sa samotného Dolby Atmos týka, ide o technológiu zvuku založenú na objektoch, kde sa zvuky neobjavujú len v kanáloch, ale sú priamo priradené objektu v 3D scéne, vďaka čomu je zvuk presnejší a uveriteľnejší. Skvelým príkladom hry s Dolby Atmos podporou je Shadow of the Tomb Raider.

Okrem toho Microsoft testuje niekoľko noviniek aj pre hráčov s headsetmi. Jednou z noviniek je možnosť nastavenia si zvukového profilu. Na výber sú profily pre hranie hier, počúvanie hudby a sledovanie filmov. V budúcnosti sa tiež pripravuje podpora DTS:X.

via Forbes

Jaromír Miko

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldové hry (odchovalo ma GTA), závodné hry a do môjho zoznamu naj musím pridať Sea of Thieves. Dôležité pre mňa je, aby hra bola kvalitná. Môj gamertag: gallardoSVK

Môže sa Vám ešte páčiť...

2 komentáre

  1. Rado píše:

    Ja už dlho hovorím, xbox by mal mať profil ovládača. trebárs na fps profil budem mať jeden jednotný systém tlačítok a nie jak to je teraz. napríklad hod granátom budem mať stále RT tlačidlom či hrám call off duty, battlefield, alebo halo. Každý pozná, že po týždny hrania halo zapne battlefield a tlačidla sú rozhádzané, musí si zniva zvykať na ovládania. Takto s jednotným profilom fps zapnem hru a viem čo robím.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *