RECENZIA The LEGO Movie 2 Videogame – Postapokalypsa vhodná pre rodiny

LEGO Movie 2 Videogame

Keď si si už myslel, že na tento rok by tých post-apokalyptických hier stačilo, prichádza obrovský šok. Áno, svoju porciu post-apokalyptického sveta dostanú teraz aj maloletí a rodiny v podobe The LEGO Movie 2 Videogame.

Podobne ako Rodinka úžasných 2, tak aj The LEGO Movie 2 priamo nadväzuje na koniec prvého filmu. Ten skončil inváziou kockatých mimozemšťanov, ktorí zničili všetko, čo si legoľudstvo kedy vybudovalo. Nastala skaza a ty vstupuješ do Apocalypseburgu, alebo aj posledného kockového mesta na svete. Je to miesto len pre najsilnejších, kde nesmieš ukázať ani kúsok slabosti, inak skončíš veľmi zle. Do toho tu jazdia rôzne kostlivcovité autá, skoro ako v jednom známom, uhm… no dobre, Mad Max.

Apocalypseburg je len jedným z mnohých svetov Sistar systému, v ktorom navštíviš aj napríklad prázdny, nevystavaný zelený svet alebo asteroidy. V každom z prostredí, ktoré hra ponúka, sa nachádza niekoľko questov, vďaka čomu sa hráč neprestane nudiť ani po prejdení hlavného príbehu. Mimochodom, ten svojou dĺžkou nejako závratne neoslní, trvá približne toľko čo film. No práve tie bočné úlohy, ktoré hra ponúka, dokážu zážitok z LEGO Movie 2 Videogame predĺžiť aspoň na 10 hodín hrania.

Misie sú navyše dostatočne diverzifikované. Raz musíš nakopnúť elektriku na koncerte, inokedy musíš postaviť nové budovy, na ktoré si postupne odomykáš “návody”. Opäť, spôsoby na ich získanie sú dva: jednak prirodzeným postupom v hre a jednak kúpou v obchode. Žiaľ, čo sa mi menej páči, je, že – hoci hra neponúka mikrotransakcie – systém loot boxov je v hre stelesnený práve jej obchodom. A aj keď sa dá všetko získať bez nutnosti minúť čo i len jeden dolár, neskôr to môže mať vplyv na záujem o nákupy za reálne peniaze. Obchod pritom obsahuje schémy budov, zbrane/nástroje aj postavičky.

Loot boxy nájdeš aj v tejto hre

Hra teda ponúka možnosť hrať za množstvo postáv (nielen) z LEGO univerza, pričom niektoré môžu mať špeciálne schopnosti. Väčšina vecí je však totožná a preto ide skôr o vizuálnu záležitosť než o niečo, čo by malo zásadný dopad na gameplay. Omnoho väčší dopad má odomykanie špeciálnych stavieb a itemov, bez ktorých nemôžeš plniť úlohy najmä v staviteľskom zelenom svete, v ktorom je tvojim dlhodobým questom vybudovať metropolu z ničoho.

Technické spracovanie hry je na mierne nadpriemernej úrovni. Soundtrack je fajn a to isté možno povedať aj o grafike, i keď na rozdiel od iných Lego hier vydaných nedávno nemá uvedenú podporu vylepšení pre Xbox One X. Spoznáte to aj na rozlíšení, ktoré nie je 4K a tipujem ho skôr na Full HD. Preto ma zároveň znepokojuje dĺžka loadingov, ktoré sú dosť dlhé na to, že levely v hre sú menšie oproti takému rozsiahlemu open-worldu v LEGO City Undercover. Ďalšia vec sú bugy – nevyskytujú sa, no keď sa objavia, majú katastrofálne následky. Napríklad, keď sa nechtiac zaseknete medzi kockami, čo sa nedá vyriešiť inak, než opätovným načítaním hry.

Nepoviem, že som hru nečakal, to ani náhodou – viac nás prekvapilo oznámenie filmu. The LEGO Movie 2 Videogame je hrou, ktorá skvelo doprevádza film a tak, ako tomu je pri minuloročnej Rodinke úžasných, tak aj tu vám dokáže dostatočne priblížiť udalosti bez toho, aby ste film videli. A tak napríklad vieš, kto je zloduch, kto je dobrák a na čo sa pripraviť. Do toho si pripočítaj príjemnú hudbu a samozrejme aj možnosť hrania vo dvojici, ako je pri Lego hrách zvykom. Dôležité však je, že okrem hlavného príbehu hra ponúka dostatok bočných aktivít, čo niekoľkonásobne predlžuje dĺžku hrania. Inak by si ju prešiel za 3 hodiny.

The Lego Movie 2 Videogame

6.5/10

Xboxer od roku 2008. Bavia ma hlavne open-worldy (GTA rulez) a závody, potom aj FPS-ká sú fajn. Nemám nič ani proti iným žánrom, len tie hry musia byť kvalitné. Plus ma bavia techológie. Môj gamertag: gallardoSVK

You may also like...